A Microsoft több mint egy milliárd dollárt veszített el a hibás Xbox 360-ok szervizelése és cseréje miatt. A tömeges visszahívások és garancia-meghosszabbítások hátterében hardverhiba állt - ezt már korábban is tudhattuk. Most azonban kiderült, hogy a hiba valójában csak azért lépett fel, mert a Microsoft spórolni akart: több tízmillió dollárt meg is takarított, azonban az ötlet végül nem vált be.
A Microsoft tavaly júliusban jelentette be, hogy az Xbox 360 konzolok garanciáját egy esetlegesen fenálló hiba miatt 3 évre terjeszti ki, illetve a probléma szervizelési költségét állja, vagy visszamenőleg kifizeti; ha szükséges, a konzolt kicseréli.
A hiba közismert volt a gépek tulajdonosainak körében: az úgynevezett "három pirosan villogó LED" problémával szembesült nagyon sok felhasználó. Ugyancsak ismert volt az az adat is, hogy a Microsoft a hibás termékek javítására és cseréjére rengeteget költött, pontosabban több mint egy milliárd dollárt.
Gartner: több tízmilliós megtakarításból milliárdos veszteség>