A Handelsblatt üzleti lap számolt be a projektet ismerő körökre hivatkozva azokról a tervekről, amelyek keretében a Wolfspeed csoport a Saar-vidéken fogja megépíteni a világ legnagyobb szilícium-karbid (SiC) félvezető üzemét. Ehhez partnert is talált a sebességváltókat gyártó ZF "személyében", amelynek majd kisebbségi részesedése lesz a gyárban.
Az építkezés helyszínéül egy 2017-ben leállított széntüzelésű erőmű területét szemelték ki a beruházók Ensdorfban. A termelés a várakozások szerint négy év múlva kezdődik meg, és elsősorban elektromos járművekben használt szilícium-karbid teljesítmény-félvezetők kerülnek le a gyártósorokról.
Az észak-karolinai Durhamben székelő Wolfspeed 2022. január 4-én jelentette be, hogy szilícium-karbid alkatrészeket szállít a Mercedes-Benz elektromos járműveihez, amelyek nagyobb hatékonyságot tesznek lehetővé a hajtásláncban. A Wolfspeed igazgatótanácsa akkor azt nyilatkozta, hogy hónapok óta keresett egy helyet Európában a chipgyárnak. A vállalat és a német ipar kapcsolata nem korántsem új keletű, az Infineon 2017-ben megpróbálta megvásárolni, de ez az ügylet elbukott, mert az az amerikai kormány az Egyesült Államok Külföldi Befektetési Bizottságán (CFIUS) keresztül blokkolta.
A lap úgy tudja a Wolfspeed a lehető leghamarabb szeretné elkezdeni az építkezést, de előfeltételként fogalmazta meg az állami finanszírozási kötelezettségvállalást, amely még nem érkezett meg. Márpedig a félvezetőgyártók nemzetközi szinten általában összköltségeik 40 százalékát állami forrásokon keresztül szerzik meg. A Wolfspeed új chipgyára az USA-ban körülbelül kétmilliárd dollárba került. A jelentések szerint a saar-vidéki gyár lényegesen nagyobb, ezért drágább is lesz, tehát a beruházás mértéke meghaladja majd a kétmilliárd eurót. A Saarbrücker Zeitung információi szerint az üzem 1000 új munkahelyet teremt a régióban.