A Teradata által frissen kiadott Data-Driven Marketing Survey 2013-ból kiderült, milyen módon használják fel világszerte a vállaltok a Nagy Adatot a versenyképesség érdekében. A 45 oldalas jelentés egyértelműen rámutat, hogy a döntéshozók hisznek abban: minden rendelkezésre álló vállalati adatot elemezni kell, és hogy ezek a valós idejű analitikák jobb ügyfél-megelégedettséget, erős márka-differenciációt és gyorsabb növekedést eredményeznek.
A Teradata Data-Driven Marketing Survey 2013-ból többek között az alábbiak is kiderültek:
- a cégek mintegy felénél úgy vélik, az adatok a vállalat leginkább alábecsült értékei és csak 10 százalékuk használja fel szisztematikusan az adatvagyont
- 71%-uk tervez Nagy Adat analitikai megoldást implementálni az elkövetkező két éven belül
- 42% ért egyet azzal, hogy a különböző felhasználói élmény-csatornák integrálása az egyik legfontosabb teendőjük
A vállalatok marketingstratégiájának kidolgozásában az adatelemzés kulcsfontosságú lesz a jövőben, ezért nőni fog az igény a Big Data analitikában jártas szakemberekre, akiktől nagyobb bevételt, hatékonyságot, és főképp nagyobb profitot várnak majd.
„Az értékesítők akkor a leghatékonyabbak a bevételtermelésben, ha képesek a célért csatasorba állítani minden rendelkezésre álló adatot, hogy a legjobb ajánlatot nyújthassák a vevőknek” – mondta Darryl McDonald, a Teradta Applications elnöke. „A Teradata Data-Driven Marketing megoldásainak köszönhetően többé nem kell a „megérzéseikre” hagyatkozniuk, hanem az ügyfelek preferenciáinak mélyreható ismeretében hozhatják meg a döntéseket. De ehhez szükség van egy eredendő elképzelésre, megfelelő stratégiára és kiváló szakemberekre”.