Hirdetés
. Hirdetés

Megbüntették az Oracle-t

|

Az Oracle kicsit kezd olyan lenni, mint a peches viccbéli Nyuszika, akin ha van sapka az a bűne, ha nincs akkor meg az. Míg meg nem törte a csendet a Sun sorsával kapcsolatban az volt a baj, most hogy reklámkampányba fogott ez a baj.

Hirdetés

A Transaction Processing Performance Council (TPC), amelynek az Oracle is tagja, 10 000 dolláros büntetést rótt a cégre. A nonprofit csoport definiálja a tranzakció feldolgozási és adatbázis benchmarkokat, amelyeket a termékek teljesítményének méréséhez és definiálásához használnak. A TPC tagsággal jár, hogy a cégek tartják magukat a TPC mérési adatok közlésének szabályaihoz.

Az IBM panaszt emelt
A TPC amiatt a hirdetés miatt rótta ki a büntetést, ami a Wall Street Journalban és az Economistban jelent meg, és azt állítja, hogy az Oracle és Sun termékekből felépülő rendszer gyorsabb lesz a TPC-C tesztben, mint az IBM rendszere és ezeket az eredményeket majd október 14-én fogja közzé tenni. A TPC azonban nem tud ilyen eredményekről: ?Az Oracle nem produkált semmiféle bizonyítékot, amelyek alátámasztanák az állítást." Azaz a cég olyan eredményekre hivatkozik egy hirdetésben, amelyek gyakorlatilag még nem léteznek, szemben egy már publikálttal.

A TPC felkérte a céget, hogy ne közölje le újra a szóban forgó hirdetést és távolítsa el a webről azt az oldalt, amit a hirdetés megjelölt. Az Oracle eleget is tett a felkérésnek, a www.oracle.com/sunoraclefaster oldal már nem elérhető.

Nem a büntetés összege a fontos
A TPC tagság díja évi 15 ezer dollár, ami éppen úgy triviális egy Oracle méretű cég számára, mint a kirótt 10 ezer dolláros büntetés. Ami a történet szempontjából fontos, hogy az Oracle érthető módon nagyon szeretne túl lenni már a Sun akvizícióján, amit az elhúzódó antitröszt vizsgálatok fájdalmasan lelassítottak és a cég ezen nyilvánvalóan rengeteget veszít. Nem véletlen, hogy a hosszú, kényszerű hallgatás után, az Oracle agresszív hirdetési kampányba kezdett, hiszen az olyan konkurensei, mint a Hewlett-Packard és az IBM a helyzetet kihasználva, mindent megtesznek azért, hogy a jelenleg is Sun termékeket használó ügyfeleket magukhoz csábítsák. Az IBM panasza a TPC felé ugyanennek az agresszív, kicsit sem barátságos piaci versenynek a része. Más hirdetésekben az Oracle próbálta az ügyfelek részéről jelentkező bizonytalanságot csillapítani. Például olyan módon, hogy azt állítja, hogy többet invesztálnak a Sparc és Solaris fejlesztésbe, mint amennyit a Sun jelenleg erre költ.

Randy Seidl a HP-hoz igazolt át a Suntól

Az elhúzódó akvizíció miatti bizonytalanság közepette egyes Sun vezetők elhagyják a céget. Szerdán a Sun északamerikai részlege, értékesítési és szolgáltatási csoportjának alelnöke, Randy Seidl távozott a cégtől a Hewlett-Packardhoz.

Hirdetés
0 mp. múlva automatikusan bezár Tovább az oldalra »

Úgy tűnik, AdBlockert használsz, amivel megakadályozod a reklámok megjelenítését. Amennyiben szeretnéd támogatni a munkánkat, kérjük add hozzá az oldalt a kivételek listájához, vagy támogass minket közvetlenül! További információért kattints!

Engedélyezi, hogy a https://www.computertrends.hu értesítéseket küldjön Önnek a kiemelt hírekről? Az értesítések bármikor kikapcsolhatók a böngésző beállításaiban.