A Strategy Analytics piackutató cég előrejelzése szerint a Samsung 323, a Huawei pedig 251 millió okostelefont fog értékesíteni 2019 egészében. Ezzel a koreai gyártó 21,3 százalékos, míg a kínai vállalat 17,7 százalékos piaci részesedéssel zárja az évet.
Egy évvel korábban a Samsung 20,3 százalékos, a Huawei pedig 14,4 százalékos részesedéssel büszkélkedhetett. Mindez azt jelenti, hogy bár a Samsung megőrzi piacvezető pozícióját, a két óriás közötti különbség 5,9 százalékpontról 3,6 százalékpontra csökken a Huawei-t sújtó amerikai szankciók ellenére.
Ami az Apple-t illeti, az amerikaiak kedvenc mobiljából, az iPhone-ból várhatóan 193 millió talál gazdára az idén a Strategy Analytics adattai szerint, ez 13,6 százalékos részesedésnek felel meg.