Az asztali Blu-ray lejátszók egyre jobban fogynak, ahogy az áruk csökken, a Sony PlayStation 3 játékkonzolnak is szerep jut a formátum lassú térhódításában, de a PC-knek csak elenyésző hányadában bukkan fel ilyen szabványú meghajtó. Az iSuppli elemzőcég szerint ez sokáig így is marad.
A lassú terjedés okai
Az iSuppli szerint az idén eladott PC-k mindössze 3,6 százalékában lesz Blu-ray meghajtó, és 2013-ban is csak 16,3 százalékos lesz a penetráció. Az iSuppli vezető elemzője, Michael Yang szerint a Blu-ray még sokáig nem váltja fel az elsődleges optikai meghajtó szerepében a DVD-t a számítógépekben - a Blu-ray sikeresen elterjed majd, de a következő öt évben ez a siker erősen limitált lesz a PC-szegmensben.
Yang szerint a lassú terjedés több okra vezethető vissza. Az első a magas költség: a PC-vásárlók nem akarják megfizetni a meghajtó borsos árát. Ehhez kötődik a második ok is: ugyan növekszik a megjelenő Blu-ray filmek száma, de a HD formátumú mozifilmekből még mindig sokkal kevesebb van, mint a DVD-kből, ezért egyszerűen nincs rá ok, hogy a felhasználók váltsanak.
Az iSuppli szerint hagyományosan minden új optikai tároló média csak akkor lesz népszerű, hogyha a rajta megjelenő tartalom széles körben hozzáférhető lesz, és a vásárlók meggyőződnek arról, hogy a formátum hasznos, könnyű használni, és megéri az árat. A Blu-ray hiába produkál jobb minőségű képet és hangot filmhordozóként, manapság a felhasználók elenyésző százaléka használja a számítógépét médialejátszónak.
Számok
A Blu-ray a DVD-hez viszonyított sokszoros tárolóképessége az, ami a PC felhasználók számára vonzóvá teheti a formátumot, de a Blu-ray rekorderek és lemezek magas ára egyelőre útját állja a terjedésének. Az iSuppli szerint 2010-ig a DVD meghajtók az eladott PC-k 94,1 százalékában megtalálhatóak lesznek, mielőtt 2011-ben a részesedésük 89 százalékra csökkenne.
A cég előrejelzése szerint a DVD PC-s penetrációja 2012-ben 84,8, 2013-ban 83,7 százalékos lesz, és ez egybecseng a Blu-ray lassú terjedésével. 2010 és 2013 között rendre 5,9, 11, 15,2 és 16,3 százalékos részesedést jósolnak a formátumnak.