A News Corp. tulajdonában lévő MySpace vezetői csütörtökön bejelentették, hogy megnyitják a szolgáltatást más közösségi oldalakon - mint a Yahoo, eBay, Photobucket, Twitter - jelen lévő felhasználók előtt, akik a jövőben ezekre az oldalakra is befűzhetik majd MySpace-es profiljukat.
Chris DeWolfe, a MySpace egyik alapítója és jelenlegi vezérigazgatója szerint korábban az internetes közösségi oldalak különálló szigetekként működtek, az új kezdeményezéssel azonban még több közösségi élményt tudnak kínálni a felhasználóknak.
A kezdeményezés új fejezetet nyithat a legnagyobb közösségi oldalak versenyében, hiszen a rivális Facebook - bár tavaly megnyitotta platformját a független fejlesztők előtt - mindeddig nem támogatta, hogy a saját oldalain található tartalmakat más oldalakon is elérhetővé tegyék; sőt, az ezzel próbálkozó felhasználókat időszakosan le is tiltotta.
Elmosódnak az egyes közösségi szolgáltatások határai
Bár a Facebook felhasználóinak száma még mindig nem közelíti meg a MySpace-ét - az előbbin jelenleg 70 millió, míg az utóbbin mintegy 100 millió felhasználói profil található -, a független alkalmazások beengedésével óriásit faragott hátrányából, miközben a MySpace veszített vonzerejéből. A mostani lépéssel a MySpace felhasználói néhány kattintással más közösségi oldalakon is elérhetővé tehetik fotóikat, videóikat vagy más, általuk készített tartalmat, ami új lökést adhat az eddig is robbanásszerűen terjedő közösségi szolgáltatásoknak.
Bár hivatalosan a Facebook nem csatlakozott a kezdeményezéshez, már jelenleg is több olyan független fejlesztésű alkalmazást telepíthetnek a Facebook felhasználói, amely révén saját oldalukra importálhatják a MySpace-oldalukon található információkat is.