A Windows Vista és Microsoft Office 2007 bemutatása mellett a Microsoft ismét tartotta magát a saját maga által meghatározott ütemtervhez: a karácsonyi bevásárlási láz már a boltok polcain találja a Zune-t. A 30 GB-os, 249,99 dollárba kerülő digitális médialejátszó 30 ezer forgalmazó, köztük online áruházak kínálatában jelenik meg, az elemzők szerint egyelőre mégsem jelent komolyabb veszélyt fő riválisára, az Apple iPodjára nézve.
Eric Dahl, a PC World.com szerzője első benyomásairól szóló összefoglalójában kiemeli a termék tetszetős, "iPodos" csomagolását. Az első próba azonban nem aratott osztatlan sikert: a Zune szoftvere (a Windows Media Player 11 átalakított változata) a letöltések indításakor kisebb kellemetlenségeket okozott, például egyes, aktuálisan nem kívánatos tartalmakat lehetetlennek bizonyult átugrani, a szerző a folyamatot pedig csak a lejátszó lecsatlakoztatásával tudta megszakítani. A kiválasztott albumok összesen 394 MB-os csomagjának letöltése egyébként 54 másodpercet vett igénybe, ez 7,3 Mbps sebességet jelent. Dahl szeint a 3 hüvelykes, 320×240 pixeles kijelző szép képet ad, méltó versenytársa az 5.5G iPodnak vagy a Zen Vision:M-nek, főleg, ha figyelembe vesszük, hogy a mérete is nagyobb.
Hogy az Apple elkezdhet-e aggódni, az persze csak a jövőben derül ki, ám az eddig megjelent vélemények nagy része szerint egyelőre biztonságban érezheti magát. A Piper Jaffray & Co. pénzügyi elemzése például azt jósolja, hogy rövid távon az iPodok eladási mutatói szinte meg sem fogják érezni a rivális piacra kerülését - az FM vevő és a vezetéknélküli fájlmegosztás lehetősége egyszerűen nem elég ahhoz, hogy a felhasználókat elcsábítsa. A cég szerint a következő 6 hónapban csak akkor van bármilyen esély az áttörésre, ha a Microsoft mindent felülmú reklámhadjáratba kezd.
Valóban, a Zune a maga 30 GB-os merevlemezével, 3 hüvelykes LCD kijelzőjével, 14 órás lejátszási idejével és az FM tunerrel sikeres felsőkategóriás MP3-lejátszó lehetne, azonban 250 dolláros áráért bárki hasonló tárolókapacitású iPodot vásárolhat. Az Apple lejátszója pedig - az időről időre felhangzó kritikák ellenére - jelenleg megérdemelten piacvezető, így a Microsoftnak olyasmivel kellene előállnia, ami komolyan elgondolkodtathat akár egy régi iPod-felhasználót is.
Másik fontos szempont a Zune Marketplace és az iTunes közötti - egyelőre - jelentős különbség. A Zune Marketplace jövőbeli fejlődése az iPoddal szembeni jelentős alternatíva lehet, a pontrendszert használó zenei piactér (egy zeneszám ára jelenleg 79 pont, ami 99 centnek felel meg) azonban sokak szerint körülményesen működik, és pillanatnyilag nem különösebben vonzó, ha az iTuneshoz hasonlítjuk.