Az NPD DisplaySearch jóslatai szerint a tabletek világszinten már idén túlszárnyalják a notebookokat, ami az eladásokat illeti. Míg előbbiből több mint 240 millió találhat gazdára, addig laptopból csak 207 millió fogyhat el 2013-ban. A 2011-es 26 és a tavalyi 38 százalék után ugyanakkor idén 50 fölé nő a tabletek piaci részesedése.
A táblák eladásai tavalyhoz képest 64 százalékkal emelkednek, ami nem csak az iPadnek, de a széles választási lehetőségeknek is köszönhető. A termékek száma egyre nő, és már a Microsoft is előállt saját, - a munkát és a magánéletet egy platformra összehozni hivatott - Windows RT-t futtató tabletjével. 7 és 7,9 hüvelykes gépből 108 millió fogyhat, míg 9,7 hüvelykesből 41 millió.
A piac legnagyobb fogyasztója Észak-Amerika marad, 85 milliós darabszámmal, de a fejlődő országok is sokat hozzátesznek majd. Kína a piac 27 százalékára számíthat idén. A notebook-gyártók tabletszerű funkciókkal igyekeznek versenyben maradni, így instant-on opcióval, nagyobb akkumulátorral és vékonyabb külsővel.