Piaci hírek szerint az Apple mérlegelte, hogy befektet az elektromos járművek fejlesztésével foglalkozó Canoo-ba, vagy akár fel is vásárolja, miután ígéretesnek tartotta a startup fontos fejlesztését. Ez konkrétan az autonóm járműveiben található összetett elektronikus vezérlőrendszer, ami mechanikus vagy hidraulikus kapcsolat helyett elektromos jelekkel közvetíti a vezető szándékát a beavatkozó gépelemekhez. Ám a tárgyalások végül kudarcba fulladtak, a Canoo pedig már tőzsdére is ment egy másik befektetés eredményeként még tavaly.
Mint ismeretes, az Apple Project Titan nevű, önvezető autók fejlesztésével foglalkozó részlegét eredetileg azért hozták létre, hogy saját megoldást fejlesszen, túllépve az okostelefonok és számítógépek piacán, ám idővel ezek az ambíciók alábbhagytak. Helyette első szintű (Tier 1) autóipari beszállítóként tevékenykedett volna. Ahelyett, hogy kockáztatott volna egy komoly pénzügyi befektetést, ami egy valódi jármű fejlesztésével járna, inkább más autógyártóknak kínálta volna fel többek között ADAS-rendszerét, vagy csúcstechnológiás műszerfal-megoldásait.
Úgy tűnik, a kocka ismét fordult, és az Apple visszatért saját elektromos járműfejlesztésének ötletéhez, amelynek kulcsfontosságú része az autonóm vezetés. Ehhez a vállalat még 2019-ben meg is szerzett több startupot, mint például a Drive.ai-t is, de még korántsem fejezte be ezen törekvéseit, jól mutatja ezt a Canoo iránti érdeklődése, amely során az asztalra került már a közvetlen megszerzés lehetősége is, de a startup csak befektetőt keresett, amit meg is talált - más módon.
Noha az elektromos járműfejlesztő startupok nem ritkák, mégis egyedi a Canoo megoldása. A skálázható drive-by-wire járműplatformja az autó elektronikájának jelentős részét integrálja, ami nagyobb rugalmasságot tesz lehetővé a gyártás során. Ez azt jelenti, hogy sokkal testreszabottan és egyszerűbben fejleszthetők a különböző piaci kategóriák és szegmensek számára a modellek.
Bár hiába a sok jó ötlet, egy autonóm elektromos jármű megszületése rengeteg erőforrást igényel, nemcsak a kutatás+fejlesztés drága, hanem a gyártás, a tesztelés is pénz- és időigényes, nem beszélve a biztonsági előírásoknak való megfelelésről és a fogyasztói szolgáltatásokról.
Bár az Apple nem szenved pénzhiányban, és mindent meg is tesz céljainak elérése érdekében, de legkorábban is csak 2024-ben várható egy Apple-jármű megjelenése, bár ezt az ütemtervet is sokan elég valószínűtlennek tartják.