A Google egy héttel az Apple iAd hirdetési rendszerének a várható rajtja előtt végre elárulta az eddig féltve őrzött titkát: az AdSense bevétel-megosztási számait. Neal Mohan, a keresőcég termékmenedzserének a blogbejegyése szerint az AdSense for content hirdetői a bevételek 68 százalékából részesülnek, míg az AdSense for search esetén 51 százalék marad a weboldalak tulajdonosainál.
Az AdSense for content mondhatni a hagyományos hirdetéseket jelenti, mikor a webhelyek tulajdonosai engedélyezik, hogy a Google célzott reklámokat jelenítsen meg oldalukon. Ezen esetben a keresőcég csak a teljes bevétel 32 százalékára tart igényt, azaz minden AdSense 100 forint után 68 forint a weboldal tulajdonosánál marad. A Google elmondása szerint 2003 óta. A Google for Search megoldásnál viszont már nagyobb összegre tart igényt a keresőcég, amely szolgáltatás esetén a webhelyek tulajdonosai a Google keresőjét ágyazzák be weboldalukba. Ekkor ugyanis az oldalak gazdái csak a bevételek 51 százalékából részesülnek, míg 49 százalékra a Google tart igény, megoldása fejlesztésért és üzemeltetéséért. Ezen arány 2005 óta változatlan Neal Mohan elmondása szerint, mikor a Google megnövelte az arányszámot partnerei javára.
A fentiek ellenére azonban maradtak sötét foltok, mivel a Google termékmenedzsere az AdSense for mobile applications, az AdSense for feeds és az AdSense for games esetén nem volt továbbra sem hajlandó megosztani a bevétel-megosztási arányszámokat, arra hivatkozva, hogy még fejlődő területről van szó, s az összegek változhatnak a közeljövőben.
Az arányszámok egyébként nagyjából megegyeznek az Apple iAd pletyka szinten terjengő összegeivel. Az előzetes hírek szerint ugyanis esetében 60 százalék maradna a partnereknél, míg Steve Jobs cége a bevételek 40 százalékára tartana igényt. E mellett a Google-t már több bírálat is érte hirdetési rendszerének átláthatatlansága miatt. Mostani lépésükkel e téren gesztust tettek, egy kicsit bepillantást engedve a fekete dobozukba.