Mary-Jo Foley, a ZDNet Microsoft-ügyekkel foglalkozó szakírója iparági forrásokra hivatkozva azt írja, a Redmondi Óriás február 1-jén fogja bejelenteni, hogy több száz fővel leépíti a marketing-divízióját.
A nagyarányú leépítésekről szóló pletykák január közepén jelentek meg az interneten. A hírek szerint jelentősen csökkentik a Chris Capossela alelnök vezette központi marketingcsoport (Central Marketing Group, CMG) munkavállalói állományát, de a leépítések egyes iparági divíziók - így a Server and Tools és a Windows Phone üzletág - stábját is érintik.
A céges veteránnak számító Caposselát tavaly áprilisban nevezték ki a Microsoft központi marketinget, hirdetési tevékenységet és vállalati kommunikációt felügyelő csoportjának vezetőjéül.
Az elbocsátások hírét a cég egyik vezető munkatársa is megerősítette. „A Microsoft ma fogja bejelenteni, hogy marketing-struktúrájának átalakítása keretében jelentős leépítéseket hajt végre” - írta Twitter-bejegyzésében Maher Al-Khaiyat, a vállalat egyik kereskedelmi és kommunikációs vezetője.
A cég szóvivője egyelőre nem reagált a leépítés hírével kapcsolatos megkeresésekre.
A Microsoft utoljára három évvel ezelőtt hajtott végre nagyobb leépítést: akkor ötezer dolgozójuktól váltak meg.