Meghatározó szereplővé válna az európai online jegyértékesítő piacon a Jegymester. A terjeszkedés, illetve az ahhoz szükséges fejlesztések pénzügyi hátterét a GB & Partners által kezelt EXIM Növekedési Magántőkealap több százmillió forintos befektetése teremti meg. A több lépésben zajló tranzakcióval a befektető meghatározó részesedést szerez a Jegymester Kft.-ben, amely magyar know-howra építve vág bele újabb külföldi piacok meghódításába. A nemzetközi terjeszkedés mellett a befektetés lehetőséget teremt arra is, hogy a cég tovább erősítse magyarországi pozícióját, új ügyfeleket érjen el, valamint előmozdítsa a jegyértékesítési piac transzparens működését.
A Jegymester - amely 20 éve tökéletesíti in-house rendszerét - éves szinten 10 millió jegyet kezel rendszerén keresztül. Leányvállalatai több éve sikeresen működnek Romániában. A Jegymester a nemzetközi piac egyik legnagyobb jegyértékesítő vállalatával kötött partnerségi megállapodást, amelynek értelmében jegyértékesítő rendszerét közösen vezetik be Európa hét országában. Az első megjelenés 2018 harmadik negyedévében várható.
Felkészülés több lépcsőben
- Saját fejlesztésű rendszerünk nemcsak kiemelkedő adatbiztonságot garantál, hanem alkalmas arra is, hogy külső rendszerekkel (beléptető, CRM, ügyviteli) integráltan működjön. Felkészítése a külföldi célpiacokra többlépcsős folyamat, ennek felgyorsításához szükséges a tőkeinjekció. A külföldi terjeszkedés során elsősorban a nemzetközi partner rendszereivel kell integrálni az alkalmazások és az adatbázisok vonatkozásában - tájékoztat Papp Gábor, a Jegymester társügyezetője.
2017 őszén kezdték meg a GDPR-felkészülést, az előzetes auditálással külső partnereket bíztak meg. Az új európai adatvédelmi rendelet kapcsán nem volt szükség strukturális változtatásra, mivel a cég korábban is megfelelt az Infotörvény előírásainak. Egységesítették a személyes adatok kezelését kiszolgáló rendszereiket, továbbá bevezették a GDPR-ban előírt biztonsági protokollokat. Kiegészítették a jogi dokumentációkat és szabályozásokat. Az utóbbi munka nagy részét a több száz ügyfelükkel fennálló adatkezelési folyamatok szerződésbe foglalása jelentette.
A Jegymester jegyértékesítő rendszernek (JER) jelenleg magyar, angol és román nyelvű verziója van. Ahhoz, hogy további piacokon jelenhessen meg, új nyelvi változatokat kell fejleszteni. Ezen túlmenően gondoskodni kell arról is, hogy a rendszer megfeleljen a célországok adózási, bizonylatolási és egyéb lokalizációs követelményeinek. Magyarországon a JER rendelkezik NAV-engedéllyel, így működése teljesen transzparens az adóhatóság számára. A cél, hogy hasonló rendszert építsenek ki a külpiacokon is.
Integráció más rendszerekkel
A moduláris felépítésű JER a jegyértékesítés mellett beléptetést, termékértékesítést, raktárkészlet-nyilvántartást, vásárlói kártyás programokat (hűségkártya, ajándékkártya) is kezel. Mivel igény mutatkozott rá, számtalan külső rendszerhez fejlesztették ki az integrációs lehetőséget. A JER-nek beléptető rendszerekkel van a legtöbb kapcsolata, így működő interfésze van a Seawing, a Beks, a Fortress és a Valton beléptető rendszereivel, és jelenleg is folyamatban van két további rendszer illesztése. Könyvelési, CRM- és egyéb alternatív értékesítési platformokat kiszolgáló rendszerekkel is tart kapcsolatot, illetve annak érdekében is folynak fejlesztések, hogy a JER-t további rendszerekkel lehessen integrálni.
- A fejlesztéseket alapvetően belső fejlesztői csapatunk végzi. Működési struktúránk azonban igen rugalmas, így időről időre igénybe tudunk venni külső fejlesztői erőforrásokat is. Egy-egy integrációs fejlesztés átlagosan 2-6 hónapot vesz igénybe, a tervezési fázistól a fejlesztésen, tesztelésen át az élesítésig - avat be a részletekbe Papp Gábor.
Új webáruház, új alapokon
A jegymester.hu-nak 800 ezer aktív vásárlója van. Jelenleg folyik a webáruház teljes megújítása. A 2018 őszén debütáló rendszer új alapokra épül, mind az alkalmazott technológiák, mind az architektúra, mind a funkcionalitás vagy akár az UX-megoldások terén. - Az újítás eredményeként alaposabban tudjuk majd elemezni az áruházon belüli vásárlási folyamatokat, a vásárlói szokásokat, és egyénileg testre szabható kínálatot tudunk kialakítani vásárlóink számára - mondja a Jegymester társügyvezetője, majd hozzáteszi: a cég működési modelljének alapja a transzparencia. Nem véletlen, hogy már 2003-ban adóhatósági engedélyt szereztünk az in-house szoftverre. Azóta is a hatályos jogszabályok szerint folyamatosan fejlesztjük rendszerünket. A JER minden tekintetben megfelel a NAV vonatkozó szabályainak, és olyan, minden jegyértékesítési funkciót kiszolgálni képes, számítógép-alapú, online pénztárgépes rendszer, amelynek teljes körű szervizét és forgalmazását a fejlesztő, azaz a Jegymester Kft. látja el.
JEGYET A KAROSSZÉKBŐL
Az online jegyértékesítés az e-kereskedelem meghatározó és dinamikusan fejlődő üzletága. Az Eurostat adatai szerint az Európai Unióban 2008 és 2017 között megkétszereződött azok száma, akik az interneten vásároltak rendezvénybelépőt. Tavaly már közel minden negyedik uniós polgár online intézte jegyvásárlását. Ezzel együtt a piac mérete is folyamatosan nő: iparági becslések szerint 2022-re európai szinten elérheti a 12 milliárd eurót is. A statista.com szerint 2018-ban az európai online rendezvényjegy-értékesítési piac mérete meghaladja a 10 millió dollárt.
Nagyjából 240 millióan élnek ezzel a lehetőséggel kontinensünkön. A statista.com forrásai az elkövetkező négy évben 7,2 százalék éves növekedést prognosztizálnak, eszerint az európai online jegyértékesítési piac értéke 2022-re várhatóan meghaladja a 13,5 millió dollárt. A rendezvényjegyek közül a zenei események képezik a legnagyobb piaci szegmenst; értékük 2018-ban túllépi a 4,7 millió dollárt. A népszerűségi listán a mozijegyek és a sportrendezvények állnak a második-harmadik helyen, közel azonos volumennel. Globális összehasonlításban az online rendezvényjegy-értékesítési piacon a legnagyobb bevételt az Egyesült Államok képviseli, 2018-ban 13,6 millió dollárt meghaladó összeggel.