A "KÖFOP-1.0.0-VEKOP-15-2016-00025 Közigazgatási szakrendszerek egységes eléréséhez és interoperabilitásához központi alkalmazás szintű szolgáltatások biztosítása" projekt fókuszában az e-közigazgatási szolgáltatások fejlesztései állnak. A projekt keretében fejlesztett Cégkaput már aktívan használják a vállalkozások.
Az elektronikus ügyintézés és a bizalmi szolgáltatások általános szabályairól szóló 2015. évi CCXXII. törvény értelmében 2018. január 1-től kötelező a jogszabály hatálya alá tartozó gazdálkodó szervezetek számára az egyes állami szervekkel való elektronikus kapcsolattartás, valamint az ehhez szükséges hivatalos elérhetőségen történő dokumentumküldés és -fogadás.
Ennek megvalósítására biztosítja az állam a gazdálkodó szervezetek számára a Cégkapu szolgáltatást. A Cégkapunak köszönhetően minden kézbesítésre szánt küldemény a gazdálkodó szervezet által igényelt, biztonságos, hiteles tárhelyre érkezik.
Jelenleg a Cégkapu használatára kötelezett cégek száma 466 ezer, ebből már 458 ezer regisztrált és használja a Cégkapu szolgáltatást. A Cégkapuból kiküldött dokumentumok száma 2018. június elején meghaladta a 600 ezret.
A projektet megvalósító konzorciumot a NISZ Zrt. vezeti, a fejlesztésben a Budapesti Műszaki- és Gazdaságtudományi Egyetem, az Idomsoft Zrt., a KDIV Kft. és Kormányzati Informatikai Fejlesztési Ügynökség vesz részt. A projekt teljes költségvetése 9,434 milliárd forint. A 2018. december 31-én záruló projekt a Széchenyi 2020 program keretében valósul meg.