A tanulmány szerint - melyet a Grady College of Journalism és a Georgia Egyetem Mass Communication részlege végzett - az emberek többsége még a spamnél is idegesítőbbnek találja, ha postaládáját telezsúfolják kéretlen reklámokkal. Az elektronikus levélszemét határozottan zavaróbb, idegesítőbb és tolakodóbb jelenség, mint az úgynevezett junk mail (ez lehet papíralapú kéretlen levélszemét vagy feliratkozás útján kért hírlevél vagy reklám email) - kommentálta Mariko Morimoto, a Grady College hirdetésekkel foglalkozó professzora. A vezetésével végzett felmérés eredményei szerint azért ítélik az emberek súlyosabban az elektronikus postaládájuk elleni akciókat, mert ott jóval nehézkesebb azokat a normál, értékes üzenetektől szétválasztani.
Másrészről a postai reklámokhoz képest az emailek jelenlétükkel rengeteg időveszteséget is okoznak, hiszen azokat rendre kezelni, értelmezni, illetve törölgetni kell. Továbbá, amíg a spam igen gyakran felnőtt- vagy egyéb illegális tartalmakat próbál népszerűsíteni, addig a papíralapú reklámanyagok gyakran hasznos dolgokat is tartalmaznak, mint például termékmintákat vagy éppen vásárlási kuponokat. (Kanadában egyébként már létezik olyan matrica, amit a tulajdonosok a postaládáikra ragaszthatnak ki "No Flyers Please" azaz "Nem kérek szóróanyagot" felirattal.)
A tanulmány úgy találta, hogy azok a cégek, amelyek papír formájában veszik fel a kapcsolatot az emberekkel, hitelesebb színben tűnnek fel. Mivel spamet szinte költségmentesen lehet küldeni, ezért a fogyasztók hajlamosak ezek küldőit komolytalannak ítélni. A spamhez kötődő negatív érzelmek ellenére az email akár hasznos is lehet, amennyiben megfelelő módon használják. A kutatás szerint például az embereket nem aggasztották azok az elektronikus levelek, amelyek olyan cégektől érkeztek, ahol korábban már vásároltak.
Komoly ember papíron spamel
Egy friss felmérés szerint legtöbbünket sokkal jobban zavar az elektronikus levélszemét, mint annak a postaládába érkező, papír alapú megfelelője.
Hirdetés
Hirdetés