Körülbelül 5 százalékot esett a Facebook árfolyama azt követően, hogy a társaság a hét második felében közzétette második negyedéves gyorsjelentését. Ugyanis az elemzői várakozásokat felülmúló eredményekről - amelynek növekedési üteme meghaladta az Apple-ét és a Microsoftét is - számolt be a vállalat, a menedzsment az év hátralévő időszakára előrevetített a bevételnövekedés lassulását is előre jelezte, ami eléggé beárnyékolta a befektetői hangulatot.
Az április-júniusi negyedévben az előző év azonos időszakához képest 56 százalékkal ugrott meg a Facebook bevétele, 29 milliárd dollárra emelkedve, ami felülmúlta a 27,9 milliárd dolláros elemzői várakozásokat. Ez 2016 óta a legerősebb év/év alapú növekedés a vállalatnál egyébiránt. A dinamikus bevételnövekedés mögött több (6 százalék) és magasabb áron (47 százalék) eladott hirdetés áll.
Az egy felhasználóra jutó bevétel 10,12 dollárra nőtt, ami jelentősen meghaladta a 9,66 dolláros elemzői várakozásokat. Ennél is látványosabban, 101%-kal nőtt a Facebook profitja a második negyedévben, mely így elérte 10,4 milliárd dollárt, ezzel a profitnövekedési rátát tekintve messze meghaladva az iparági átlagot.
A naponta aktív felhasználók száma 1,91 milliárd fő lett, ami az elemzői várakozásoknak megfelelően 7 százalékos emelkedés az egy évvel korábbi adatokhoz képest. A havonta aktív felhasználók száma szintén 7 százalékkal emelkedett az elmúlt egy évben, 2,9 milliárd főre. Azonban a növekedés legalább három éve nem volt ilyen lassú ezen a területen. Ennek oka abban keresendő, hogy a pandémia teljesen felborította a növekedési ciklust, azaz míg a lezárások idején többen tartották egymással a kapcsolatot a közösségi platformokon keresztül, addig a nyitást követően jelentős számuk igen megcsappant. Az összes szolgáltatáson (Messenger, Instagram, WhatsApp) 3,51 milliárd fő a havonta aktív felhasználók száma, vagyis aki havonta legalább egyszer használta a szolgáltatást.
Ráadásul a Facebook pénzügyi vezetője, David Wehner bejelentette, a Facebookra nehezedő "szabályozói nyomás", illetve egyes platformok adatvédelmi változásai jelentős mértékben negatívan befolyásolhatják az éves növekedési mutatókat. Nem csoda hát, hogy a befektetőknek igencsak elment a kedve...