A Bloomberg szerint ez a legnagyobb, éves bázison mért csökkenés az amerikai óra piacon 2008 óta. A 100 és 150 dollár közötti árú karórák szenvedték meg a legjobban az okosórák előretörését: ebben a kategóriában 24 százalékos zuhanás volt tapasztalható a nyár első hónapjában. Ez a visszaesés a hagyományos karórák piacán azt valószínűsíti, hogy az Apple Watch megjelenése komoly hatással kezd lenni a hagyományos órák eladásaira. Ezt támasztja alá az is, hogy Tim Cook, az Apple vezérigazgatója arról számolt be nemrégiben: a médiában megjelentekkel ellentétben, júniusban nőttek az Apple Watch eladásai. Ugyanakkor elképzelhető, hogy más tényezők – például a piac telítődése a divatmárkák olcsóbb modelljeivel – okozzák a hagyományos karórák piacának zsugorodását.
Mindenesetre az almás cég eddig nem tette közzé az Apple Watch értékesítési adatait, ezért csak akkor lehetünk biztosak abban, hogy az okosóra miatt csökken a hagyományos karórák piaca, ha egyrészt megismerjük az Apple Watch eladási darabszámát, másrészt a visszaesés tovább folytatódik.