Az eBay egyes szolgáltatásait ugyan az amerikai PC World cikke szerint már most is használják kereskedők a két országban annak érdekében, hogy megkönnyítsék a határokon átnyúló fizetéseket a tengerentúlon, de a PayPal most azt szeretné, hogy online fizetési szolgáltatásait a háztartások is használhassák.
Dickson Seow, a PayPal szóvivője is megerősítette az értesülést hétfőn, amikor úgy nyilatkozott, hogy belföldi fizetési engedélyért folyamodtak Kínában, és ugyanezt teszik a jövőben Indiában is. A szóvivő ugyanakkor azt is hozzátette, hogy nem tudni, mikorra kaphatják meg ezeket az engedélyeket.
A két ország közül Kína lenne a nagyobb falat, hiszen Indiához képest jóval nagyobb az online e-kereskedelmi piaca. Kínában egyébként több mint 193 millió e-commerce felhasználó található, legalábbis a China Internet Network Information Center adatai alapján.
A PayPalnak ugyanakkor nem lesz könnyű dolga, hiszen a kínai e-commerce óriás, az Alibaba csoporthoz tartozó AliPay szolgáltatással kell versenybe szállnia, mely Kínában a három résztvevős online fizetési piac 46,9 százalékával rendelkezik, legalábbis a pekingi Analysys International elemzőcég szerint, mely a három résztvevős online fizetés kifejezést a nem banki kereskedelmi szervezetek közötti pénzmozgásokra használja. E piac teljes mérete egyébként a tavalyi év utolsó negyedévében már meghaladta a 117 milliárd amerikai dollárt is.
- Ha a PayPal belép a kínai online fizetési piacra, a verseny valósággal megvadulhat - ezt Zhang Meng, az említett kínai elemzőcég, az Analysys szakértője mondta.
A PayPalnak ugyanakkor nem csak várhatóan éles versenyre kell számítania, de arra, hogy akár a kereskedelmi engedélyek beszerzését is megnehezíthetik a hatóságok. A Yahoo-s és a japán Softbankos kötődésű Alibabának például azért kellett önálló cégbe kihelyeznie az online fizetési megoldását, az Alipay-t, mert a kínai kormány online kereskedelmi engedélyek megadásához megköveteli, hogy az érintett cég kínai tulajdonban legyen, hogy így nagyobb kontrollt gyakorolhasson.