Testvérlapunk, a PCWorld már beszámolt a Fekete Péntek (Black Friday) és a Cyber Hétfő (Cyber Monday) idei első eredményeiről, mi ezúttal a Steve Jobs alapította cég teljesítményét vizsgáljuk, az elmúlt négy napra vonatkozóan. Van is mit: az Apple minden eddigi rekordját megdöntve értékesítette mobilkommunikációs termékeit; az iPhone 4S a legtöbb boltból mind egy szálig el is fogyott.
Chris Whitmore, a Deutsche Bank elemzője és csapata több mint 200 amerikai áruházat ellenőriztek a múlt hét végén, felmérendő az Apple termékek iránti érdeklődést, különös tekintettel a megújult okostelefont illetően. Ennek során nagyjából 100 Apple boltban, és további száz helyen (AT&T, Verizon, Sprint, Best Buy, Wallmart, Target) vizsgálták az iTermékek fogyását. Felmérésük szerint az Apple kiskereskedelmi boltok háromnegyedéből gyakorlatilag kifogyott az iPhone 4S a Fekete Péntek végére. A vállalat azonban számított a megnövekedő érdeklődésre, így szombatra megfordult az arány: a boltok nagyjából kétharmadában újra lehetett kapni az okostelefont.
Hasonlóan járt az AT&T mobilszolgáltató is, ahol a készletek nagyjából 50 százaléka tűnt el egyetlen nap alatt. A cég nehezen tudott megfelelni a fogyasztói rohamnak, ahogy a Verizon és a Sprint is ettől a problémától „szenvedett" (igaz, utóbbi vészelte át a legjobban a felfokozott érdeklődést).
Nem volt kevésbé erőteljes az iPad utáni vágy sem: a tavalyi Fekete Pénteken elért adatokat jóval sikerült felülmúlni. Az egy órára levetített értékesítés (boltonként 14,8 példány) 2011-ben 68 százalékkal haladta meg a 2010-es eredményt (8,8 darab). Ezzel valószínűleg 13,5 millió eladott táblagépre lehet számítani az Apple jóvoltából az utolsó negyedévben, vélik az elemzők. Hasonlóan pörgős volt a Mac-ek eladása is: a 2010-es eredményekhez képest 23 százalékkal nőtt az egy óra alatt megvásárolt példányok száma, átlagosan 10,1-es értéket produkálva. Ezzel várhatóan 5,2 millió darab Mac talál gazdára a karácsonyi bevásárlási időszakban az USA-ban.