Egymilliárd havi aktív felhasználójával a TikTok a közösségi médiaalkalmazások felső kategóriájába küzdötte fel magát. A Neilsen piackutató cég tanulmánya igyekezett választ találni a gyors sikerre. A tanulmány a TikTok megbízásából több mint 8000 válaszadó adatait elemzi, akiknek az oldal tartalmának megítélésére vonatkozó kérdéseket tettek fel.
A tanulmány célja, hogy megértse, mit értékelnek az emberek a TikTok-ban. Az eredmények betekintést nyújtanak abba, hogy miért vált kulturális jelenséggé.
A válaszadók szerint a TikTok először is hiteles. A felhasználók úgy érzik, hogy a TikTokon önmaguk lehetnek, ami hozzájárulhat a népszerűségéhez. A felhasználók 64 százaléka szerint a TikTok-on valódi önmagukat adhatják. Az 56z százaléka úgy látja, olyan videókat is közzé tehet, amelyeket máshol nem jelennének meg. A felhasználók 53 százaléka bízik abban, hogy mások is valódi önmagukat adják a TikTokon. Arra a kérdésre, hogy milyennek érzékelik a TikTok tartalmát, a válaszadók a következőket mondták: hiteles, őszinte, szűretlen és trendteremtő. Sőt ezek az érzések a TikTok hirdetéseire is kiterjednek. A TikTok-on megjelenő hirdetéseket valódinak, egyedinek és szórakoztatónak tartják.
A felhasználók szerint a TikTok boldoggá is teszi őket. A tanulmány szerint a TikTok-tartalmak örömet okoznak, és kinek ne lenne szüksége több ilyenre az életében?
"A TikTok-felhasználók átlagosan 31 százaléka a 'feldobja a kedvemet' kifejezést jelölte meg a három legfontosabb ok között, amiért újra és újra visszatér a TikTok platformra" - közölte a Nielsen.
Nem feledve, hogy a tanulmány megrendelője a TikTok volt, érdfemes elgondolkodni a megállapításon, hogy ez a jókedv elég nagy kontrasztot jelent a Facebookkal, amely olykor a mentális egészségre gyakorolt negatív hatásai miatt került a tudósításokba.
A TikTok egyedi és más - állítják a felhasználók, akik úgy érzik, hogy ezen a platformon olyan tartalmakat láthatnak, amelyeket máshol nem. Míg az Instagramon, a Facebookon és a Twitteren ugyanazokat a tartalmakat látják megosztva, a TikTok különleges hely, ahol valami újat fedezhetnek fel.
A tanulmány szerint a felhasználók 79 százaléka találja a TikTok-on található tartalmakat egyedinek vagy másnak. A 68 százalékuk találja másnak a reklámtartalmakat, mint bármelyik konkurens platformon. A felhasználók 60 százaléka nemzetközileg (az USA kivételével) azt állítja, hogy márkákat követ a TikTokon. De 52 százalék termékeket is keres vagy vásárol a platformon. A felhasználók 85 százaléka a TikTok platformon keresztül fedez fel új tartalmakat, amelyek tetszenek neki.
A TikTok legnagyobb erősségei közé tartozik a felhasználók által érzett közösségi érzés. Ezt bizonyítják a virális kihívások, amelyekben a felhasználók részt vesznek. Mások tartalmainak szemlézése és kiegészítésének lehetősége szintén segíti a felhasználókat abban, hogy erősebb kapcsolatokat építsenek ki.
A tanulmány arról számol be, hogy a felhasználók 59 százaléka érez közösségi érzését, amikor a TikTok-on van. A 77 százalék szerint a TikTok egy olyan hely, ahol az emberek nyíltan kifejezhetik magukat. A 84 százaléka pedig állítja, hogy olyan tartalmakkal találkozik, amelyekkel azonosulni tud. A felhasználók 70 százaléka szerint a TikTokot másoknak is ajánlaná. A 77 százalék pedig állítja, hogy elolvassa a TikTok-posztjaihoz és videóihoz fűzött kommenteket.
A felmérés adatait a TikTok úgy értékete, hogy azok közös pontja a pozitivitás. A felhasználók élvezik a TikTok-on töltött időt, örülnek az általuk talált egyedi tartalmaknak, illetve biztonságban érzik magukat, amikor saját tartalmaikkal fejezik ki magukat. Ez pedig már segít megmagyarázni, hogy miért olyan népszerű a TikTok.
A felhasználók más platformokhoz képest még a TikTok-on található vállalkozások és márkák tartalmaival szemben is pozitívabban viszonyulnak. Ez azt jelzi, hogy a vállalkozások egészen más megközelítéssel marketingelik magukat a TikTokon.
A jelentés hangulata végül is annyira pozitív, hogy felmerül az olvasóban, hogy ez is az egyedi TikTok marketing része.