A nyomtatott újságok és magazinok piaca az internet térhódításának köszönhetően évek óta folyamatosan csökken, amelyet a kiadók egyrészt az online bevételeik növelésével, másrészt pedig a kiadványaik digitális formában való terjesztésével próbálnak ellensúlyozni.
A vonatkozó híreket követők jól tudják, hogy a Google-t például tartalomtolvajnak tartó Rupert Murdoch által vezetett News Corporation erőteljesen ellene van a nyomtatott újságjainak internetes hírforrássá transzformálásának, középutat keresve így a médiabirodalom volt az első, amely megpróbálkozott egy kizárólag tableteken elérhető, fizetős újság elindításával.
A 2011 februárjában elstartolt The Daily azonban bukásnak bizonyult, hiszen az utóbbi majdnem két évben a News Corporation szerint nem sikerült megfelelő mennyiségű előfizetőt toboroznia a kiadványnak, így a jövő szombati számmal búcsúznia kell a publikációnak.