A Huawei ezzel az eredménnyel megelőzte legnagyobb amerikai és kínai versenytársa első negyedéves eladásait is, jelenleg pedig a harmadik legnagyobb hordozható okoseszköz-gyártó a piacon. Az IDC szerint a Huawei kiemelkedő növekedését zászlóshajó termékei értékesítési sikerének is köszönheti.
2019 első negyedévében több mint négyszer annyi hordozható okoseszközt szállított le a Huawei, mint az előző év ugyanezen időszakában - számol be legújabb jelentésében az IDC. A piackutató intézet adatai szerint a vállalat jelentősen uralta a 2019 első negyedévét, hiszen amellett, hogy ebben a termékcsoportban világszerte mintegy megnégyszerezte eladásait és mintegy 5 millió hordozható okoseszközt szállított le, piaci részesedését is képes volt megduplázni, 4,1 százalékról 10-re növelve mutatóját. Ezzel az eredménnyel a Huawei magasan felülmúlja legnagyobb amerikai (49,5 százalék), valamint kínai (68,2 százalék) versenytársának éves növekedési ütemét a hordható okoseszközök szegmensében. A vállalat piaci részesedését tekintve ezen a területen 10 százalékos eredménnyel a harmadik legjobb helyen szerepel.
Az IDC szerint a Huawei sikere elsősorban zászlóshajó-készülékei eladásainak köszönhető, ugyanis a hordozható okoseszközök vásárlása szorosan kapcsolódik a vállalat legújabb okostelefonjai iránti kereslethez. A Huawei idén márciusban mutatta be népszerű P30 mobil szériáját, továbbá Watch GT sportóráját és a felhasználók egészségi állapotát monitorozó okoskarkötőjét, a Huawei Band 3-at.
A vállalat egyre nagyobb teret követel magának a piacon, árbevétele 2019 első három hónapjában elérte a 179,7 milliárd jüant, amely 39 százalékos növekedést jelent az előző év azonos időszakához képest. A Huawei nettó profitrátája idén az első negyedévben nyolc százalék volt, ami enyhe növekedést jelent 2018 első negyedévéhez viszonyítva.