Dacára az okostelefonok iránti nagy keresletnek, 2012-ben a hazai IT-piaci költések csupán 5 százalékkal emelkedtek, miközben a régióban a növekedés mértéke 7-8 százalék körül mozgott. Az idei évre még szomorúbbak a kilátások: mindössze 3 százalék növekedés várható. A kormányzat IT-költései esetlegesek, 2012-ben a korábbi szint egyharmadára estek vissza. A vállalatoknál is erős a költségkontroll, a többség csak a rendszerek szinten tartására, karbantartására költ.
Mindennek következtében 2012-ben a gyártók hardverértékesítései csak 10 százalékkal nőttek, azzal együtt, hogy az okostelefonok és a táblagépek rendkívül népszerűek voltak. A helyzet tehát nem nevezhető rózsásnak. Ilyen körülmények között – különösen egy olyan kis méretű piacon, mint a magyar – nem meglepő, hogy egyre több gyártó építi le képviseletét. Ebből következően a viszonteladói és végfelhasználói igények kielégítésében a disztribútorok növekvő szerephez jutnak. Az Apcom Hungary meglátása szerint a megoldást a disztribúció evolúciója, a dedikált disztribúció felé való elmozdulás jelenti. A dedikált disztribútor gyakorlatilag átveszi a márkaképviselet szerepét, szorosan együttműködik a gyártóval, képviseli a gyártót a piacon.
Az Apcom Hungary már több gyártóval folytat ilyen irányú tárgyalásokat. A megállapodások számától, jellegétől függően várható a létszám bővítése. Egy-egy márkával néhány, de legfeljebb 10-15 fő foglalkozik majd. Az is elképzelhető, hogy egy adott márkára külön, dedikált céget létesítenek.
A nemzetközi Midis Grouphoz tartozó Apcom Hungary (amely elsősorban Apple-termékekkel van jelen a piacon) 2012-es nettó árbevétele 6,9 milliárd forint volt. Szeidl TIbor ügyvezető igazgató 2013-ra 30 százalékos árbevétel-növekedéssel számol; ebből az új ügyfelek várhatóan 20 százalékot képviselnek majd.