Ugyan a vállalati Google Apps felhasználók már 2007 februárja óta igénybe vehetik a keresőcég Dokumentumok szolgáltatását, ám az online megoldás a kizárólag alapfunkciókat igénylő irodák számára csak az utóbbi körülbelül egy évben vált komolyan vehető alternatívává a Microsoft Office-szal szemben.
A Google szerint mostanra eljött végre a Dokumentumok ideje, vagy legalábbis a vállalat üzleti ügyfelek kiszolgálására létrehozott részlegének vezetője szerint az elkövetkező időszakra kitűzött céljuk az, hogy a csupán alapvető funkciókat igénylő irodák 90 százalékát rávegyék a szolgáltatás használatára.

A Dokumentumok látványos fejlődése ellenére a terv rendkívül ambiciózusnak tűnik, hiszen a minimális költségvetésből gazdálkodni kényszerült vállalatok átállhatnak a LibreOffice, OpenOffice vagy IBM Lotus Symphony programcsomagokra is, amelyek ingyenességük mellett jóval többet tudnak a Google szolgáltatásánál, noha csoportmunka terén tagadhatatlan a keresőcég termékének előnye.