Ablonczy Balázs: Ha mérlegelünk néhány, a technológia térhódításával összefüggő tényt, azt látjuk, hogy inflexiós ponthoz érkezett a világ. Több mint egymilliárd felhasználó érhető el hálózatokon keresztül, 15 milliárd webképes eszköz működik a világon, amely 18 havonta megduplázza adatmennyiségét, miközben egy új, globális középosztály születik. Mindennek tükrében azzal szembesülünk, hogy a jövőt újra ki kell találnunk, mert a jelenlegi gyakorlat nem lesz fenntartható. Olyan valós idejű világ képe bontakozik ki előttünk, melyben az intelligencia, egyszerűség és gyorsaság iránti, hármas igény az embereket és vállalatokat egyaránt áthatja.
Computerworld: Mit jelent ez az egyén, a szervezetek és az információtechnológia szempontjából?
AB: Egyedi igények szerint előállított, azonnali információtartalmat a jobb döntésekhez. Az intelligens hálózati képességek megjelenésével a vállalatok újraértelmezik majd üzleti modelljeiket. Az üzleti szektor szereplőinek többsége a jövőben át fog állni valós idejű adatok alapján történő vállalatirányításra. Egyszerűség alatt pedig azt értem, hogy az emberek, bármilyen digitális eszközt is választanak, ugyanolyan magas színvonalú felhasználói élmény részesei legyenek.
CW: Mondana néhány konkrét példát?
AB: Egyik megoldásunk segítségével valós idejű, egyénre szabott vásárlói ajánlatok készíthetők azáltal, hogy kapcsolatot teremtünk a felhasználónál lévő okostelefon, az adott kereskedelmi egység aktuális ajánlatai, az ügyfél profilja, valamint üzleten belüli tartózkodási helye között. Így pl. a vásárló által kedvelt fogyasztási cikkekkel összhangban álló akciós, illetve helyettesítő termékeket ajánl a rendszer, és megtekinthető a többi vásárló visszajelzése is. A tesztek során a megoldásnak köszönhetően, amely több európai országban már működik, 15 százalékkal nőtt az átlagos fogyasztói kosár értéke.
Ugyancsak a kereskedelem és a mobilitás területéről említenék egy másik példát. Dél-Koreában a Tesco alkalmaz egy olyan technológiát, melynek segítségével a metróra várakozó, munkába induló utasok egy speciális kijelzőről vásárolhatnak. Az árut a Tesco délutánra, a munkaidő végére házhoz szállítja. Mindkét fél nyert: a felhasználók időt, a cég új értékesítési csatornát. A megoldásnak is köszönhetően a kereskedelmi lánc az első helyre került az online vásárlás terén Dél-Koreában. Mindez jól érzékelteti, hogy az informatika képes új üzleti modelleket életre hívni, iparágakat átformálni.
CW: Az SAP milyen portfólióval készül erre?
AB: Bár eddig főként a mobilitásról beszéltem, az SAP portfóliója minden szervezet, vállalat és közintézmény végponttól-végpontig terjedő üzleti folyamatait képes támogatni, legyen szó akár olyan, kevésbé ismert területekről, mint a szurkolói élmény fokozása valós idejű analitika révén, közösségi oldalak elemzése, fenntarthatósági jelentés készítése, intelligens városok létrehozása vagy krónikus betegek segítése. Az SAP a globális trendeknek és igényeknek megfelelően 5 piaci kategóriában – hagyományos alkalmazások, felhő, mobilitás, analitika, és adatbázis-technológia – kínál megoldásokat, amelyek memória alapú technológiára, a HANA platformra épülnek. Mostani rendezvényünkön mindegyik kategóriában bemutatjuk megoldásaink értékteremtő erejét.