Újabb nagyarányú elbocsátásra szánta el magát az amerikai közösségi oldal. Ezúttal körülbelül 450 ember lábára kötöttek útilaput a Facebook árnyékában vegetáló szolgáltatás üzemeltetői, akik egyébként - amint arról mi is írtunk - a napokban cserélődtek le. A korábban News Corp. által irányított szolgáltatást közel huszadáron, mintegy 35 millió dollárért vásárolta meg a Specific Media nevű online hirdető cég - Rupert Murdoch médiabirodalma még 580 millió dollárt pengetett ki érte fél évtizede.
Visszatérve az elbocsátásokra: a Myspace kénytelen megválni alkalmazottaitól, mivel a bevételek jelentősen elmaradnak az elvárttól. A szolgáltatás népszerűsége folyamatosan csökken, ennek egyenes következményeként az utolsó negyedévben már 165 millió dolláros veszteséget produkált a cég. Így masszív, a dolgozók több mint felét érintő kirúgásra került sor; a két évvel ezelőtti 1400 fős alkalmazotti létszám ezzel alig pár százra csökkent le.
„A Myspace valóban elbocsátotta alkalmazottainak egy részét a tegnapi nap folyamán, de jelenleg nincsenek tervek további, hasonló intézkedésekre" - állította a cég egyik PR képviselője e-mailben. A következő 60 nap során az új tulajdonos felméri, milyen lehetőségek állnak még a szolgáltatás előtt, és ennek megfelelően az erőforráshiányos területeken befektetéseket eszközöl, olvasható még a levélben, mely így azt a képet festi, mintha a Specific Media bővíteni szeretne bizonyos munkakörökben.
Kérdés, hogy van-e erre szükség, vagy, ami még fontosabb: behozza-e egyáltalán a rá szánt pénzt. Jelenleg alig tizedannyi felhasználó látogatja a Myspace-t, mint a Facebookot, előbbinek folyamatosan fogyatkozó tábora 70 milliósra apadt, miközben a Mark Zuckerberg által gründölt közösségi szolgáltatás egyes adatok szerint már 750 millió főt szolgál ki. A korábbi tulajdonos a fiatalabb, zene iránt érdeklődő réteg igényeinek kielégítésében látta a túlélést, de úgy tűnik, az embereknek inkább olyan zenei streaming szolgáltatások kellenek, mint az iCloud.
A Myspace története előrevetítheti az Iwiw haláltusájának lefolyását. Itthon is egy - hazai viszonyok között nagynak számító - vállalat vette meg a közösségi szolgáltatást az eredeti tulajdonosoktól, amit aztán az elégtelen fejlesztések és a Facebook dinamikus térhódítása mellett lassan hagytak elsorvadni. Habár az Iwiw dolgozóinak száma nem publikus, nem kizárt, hogy hamarosan a T csoport is elkezdi „optimalizálni" az alkalmazottak létszámát. A hazai közösségi hálózat látogatottsági statisztikái ugyanis hónapok óta a mélybe tartanak, és egyelőre nem látszik, hol lesz (lesz egyáltalán?) a trendforduló...