A járvány világszerte felforgatta a vállalkozások működését. A cégek kénytelenek voltak kreatív megoldásokat találni problémáikra, és ez felgyorsította a már korábban megkezdődött folyamatokat, amelyek alkalmazkodóképesebbé és ellenállóbbá tették a szervezeteket. Sok helyen a DevOps technikák alkalmazása jelentette a megoldást az új digitális tapasztalatok gyors kiépítésére, ám a fejlődés itt nem állhat meg: ezeket a technológiákat a szervezetek müködésének más területeire is ki kell terjeszteni.
Egy friss kutatási projekt ezt a születőben lévő új működési modellt vizsgálta a Deloitte, a Nationwide, a Target, a Bank of America, a Best Buy és más vezető cégek szakembereinek segítségével. A kutatás egyik tanúsága, hogy a rohamosan változó körülmények között kulcsfontosságú a gyors innovációs ciklus. A cégek gyakran túlságosan ragaszkodnak a régi megközelítésekhez, ami nem támogatja az innovációt és a folyamatos fejlesztést, ezen a területen tehát nagy változások szükségesek - egyszerűen nem fog működni a "mindig is így csináltuk" és a "majd csak lesz valahogy" elv.
Az új működési modell fontos jellemzője, hogy az irányítás legfőképpen csak a célokat jelöli ki, nem pedig a megvalósítás pontos módját, így tág teret enged a kezeményezéseknek. "Széles utak kellenek, és magas kerítések" fogalmazott az egyik megkérdezett.
A legfontosabb kihívások között az interjúalanyok többek közt olyan kérdéseket jelöltek meg, hogy miként lehet biztosítani a szükséges koordinációt a fölösleges bürokrácia nélkül, és hogyan lehet a működésbe beépíteni a kockázatkezelési szakemberek jogos aggályait.
A cél egy újfajta értéklánc létrehozása, amelyben a kutatás-fejlesztés, a marketing, a technológia, az értékesítés, a szolgáltatások és a műveletek a belső és külső elosztott szolgáltatások által megtámogatott egységet alkotnak.