Újabb dimenzióba emelte a technológia azoknak a munkatársaknak az irányítását, akik ügyfelekhez járnak ki szolgáltatást végezni, értékesíteni, távoli helyszíneken munkát végezni. Ma már adatok feldolgozására, tárolására és kommunikációjára, kép- és hangfelvételek készítésére, elküldésére, valamint helymeghatározásra alkalmas, könnyen hordozható készülékekkel, vagyis okostelefonokkal, tabletekkel felszerelkezve indulnak el az ügyfelekhez. Az angolul mobile workforce managementnek, vagyis mobilmunkaerő-menedzsmentnek nevezett alkalmazási szegmens az új technológiai lehetőségeket törekszik a lehető legnagyobb mértékben kiaknázni.
Nem egyszerű a feladata ugyanis annak, aki olyan rendszert akar kifejleszteni, amely maradéktalanul megfelel az üzleti elvárásoknak, és képes működni a jelenlegi infrastrukturális körülmények között. A terepen, a külső helyszíneken dolgozó munkatárs tevékenységéről lehetőleg minden részletet tudni akar a központ - természetesen valós időben. Ha ugyanis a központban lévők tudják, hogy a munkatárs merre jár, mit csinál éppen, és azt is, hogy mi a tervek szerinti következő feladata, akkor optimalizálhatnak, újabban beérkezett feladatok elvégzésére utasíthatják a kollégát.
Megfelelő megoldást alkalmazva a központban ülő irányító követi a külső helyszíneken folyó tevékenységeket, információk (például felhívandó ügyfelek nevének, telefonszámának), dokumentumok (szerződésrészletek, képek, alaprajzok stb.) elküldésével segíti munkatársát. S aki az ügyfélnél, a helyszínen jár éppen, okoseszközéről egy könnyen használható felület segítségével küldhet el például képeket a központnak, kezdeményezhet hívást a megkapott információkból.
Elvárás természetesen az is, hogy a kommunikáció legyen biztonságos, a központ és a mobilmunkatárs között közlekedő adatok, információk megszerzése illetéktelenek számára ne legyen egyszerű. Azt is kötelező megoldania a rendszer szállítójának, hogy ne legyen adatvesztés akkor sem, ha nincs térerő - vagy azért, mert az adott helyszínen nincs lefedettség, vagy a konkrét hely árnyékolt (például pince, alagút stb.). Végül, de nem utolsósorban említjük, hogy azok, akik efféle rendszerek használatát fontolgatják, nem gondolják, hogy a mobilmunkaerőt hatékonyan menedzselő új megoldás kedvéért ki kellene dobniuk vagy újra kellene fejlesztetniük meglévő informatikai rendszereiket.
Úgy tűnik, MoWoM Quattro megoldásával a Quattrosoft megfelel az imént részletezett összetett elvárásoknak és kihívásoknak, amit az is bizonyít, hogy hazánkban az egyik piacvezető nagyvállalatnál meghaladja az ezret azoknak a száma, akiket a terepen, külső helyszíneken e megoldással irányítanak.
A MoWoM Quattro a meglévő informatikai rendszerek csatolóin (API-jain) keresztül jut a megfelelő információkhoz, és ezeken át juttatja vissza a külső helyszínekről beérkezett információkat, tennivalókat, valamint további feldolgozásra a keletkezett adatokat. Nincs közvetlen kapcsolat a MoWoM Quattro mobilapplikáció és a működéséhez információkat, adatokat nyújtó alaprendszerek (ERP, CRM, Quality Management, Document Management System stb.) között, ami azt jelenti, hogy az MoWoM Quattro központi irányítói vagy a mobilapplikáció felhasználója nem avatkozhat be azok működésébe.
Legalább 3G-s kapcsolat szükséges az okosmobil és a központ között, viszont akkor sincs adatvesztés, ha kimarad a térerő: a keletkezett adatok a mobilmunkatárs készülékére telepített alkalmazásban tárolódnak, és a térerő visszatértekor automatikusan megtörténik az esedékes adatkommunikáció.
Az igényekhez igazított műszerfal (dashboard) segíti a mindenkori státusz kvázi valós idejű áttekintésében a központban ülőt, aki rendelkezik az összes szükséges eszközzel ahhoz, hogy irányítsa, támogassa a terepen lévő munkatársakat.
Olyan cégek számára ajánlható a MoWoM Quattro, amelyek legalább 50 mobilmunkatársat foglalkoztatnak, például a biztosítási szegmensben vagy a közműszolgáltatásban. Hatékonyabbá teszi a működést e megoldás olyan területeken is, ahol bevetések irányítása a legfőbb feladat (katasztrófavédelem, rendőrség, mentőszolgálat stb.), vagy ahol sok ember és/vagy eszköz együttműködését kell irányítani, monitorozni és optimalizálni.
Az MoWoM Quattro használatával a közvetlen munkaerő-költségek legalább 15-20 százaléka takarítható meg, és további megtakarítások érhetők el az utazási és kommunikációs költségekben, miközben az ügyfél-elégedettség garantáltan növekszik.