A Yahoo kedden tette közzé az első negyedévre vonatkozó eredményeit, melyek elmaradtak az elemzők várakozásaitól. A vállalat 1,67 milliárd dolláros bevételéhez 142 millió dolláros nyereség társult, ami mindenképpen visszaesést jelent az előző év megfelelő időszakának 160 millió dollárjához képest, így a várakozásokkal szemben 11 cent helyett 10 centes nyereséget könyvelhettek el a befektetők minden Yahoo-részvény után. Az eredmények a tavaly útnak indított, Panama nevű online hirdetési rendszerre sem vetnek túlságosan jó fényt, bár az ügyfelek bizalmának feltételezhető megrendülését csak a további pénzügyi jelentések cáfolhatják.
Továbbra is úgy tűnik tehát, hogy a cég megszenvedi a Google elleni versenyfutást, azonban az elmúlt időszakban kötött néhány olyan megállapodást is, amely némi reményekkel kecsegtetheti a jövőre nézve. Április 10-én a Yahoo bejelentette, hogy megszerezte a fizetett keresés (sponsored search) és a kulcsszavas hirdetések (contextual ads) exkluzív szolgáltatói jogait a Viacom oldalain - ilyen például az MTV.com, a VH1.com vagy a Comedycentral.com. Április 16-án a vállalat újabb megállapodásról számolt be, ezúttal 12 lapcsaláddal (ez több mint 250 újságot jelent) egyeztek meg azok hirdetéseinek kizárólagos online terjesztéséről, illetve a kapcsolódó bevételek megosztásáról.
A harmadik, legfrissebb hír szerint a Yahoo az eBay érdekeltségébe tartozó PayPallal is szövetséget kötött: ennek értelmében április 18-tól kék bevásárlókocsit ábrázoló ikonok jelennek meg a Yahoo-n hirdető online kereskedők találatai mellett, lehetőséget adva a vásárlóknak a PayPal Express Checkout szolgáltatás igénybe vételére. A lépés a Yahoo és az eBay tavaly májusi együttműködési megállapodásának része, amit még a Google Checkout szolgáltatás elindulása előtt kötöttek, ám mára fő célja a rivális keresőóriás elleni sikeres hadviselés. A Yahoo PayPal Checkout Programhoz ingyenesen lehet csatlakozni, a kereskedők számára pedig olyan speciális ajánlatokat tartogat, mint például a december 31-ig történő ingyenes PayPal tranzakció-feldolgozás, vagy a 100 dolláros hitelkeret a Yahoo keresőmarketing-szolgáltatásának igénybevételekor.
A Yahoo persze nem dőlhet hátra a jól végzett munka örömével, hiszen néhány nappal ezelőtt a Google 3,1 milliárd dollárért megszerezte az online hirdetésekkel foglalkozó, piacvezető DoubleClicket, megelőzve a cégért való versenyfutásban a korábban állítólag 2 milliárdot ajánló Microsoftot is. Az online hirdetési piac robbanásszerű növekedésével együtt a Yahoo értékesítései mindössze 7 százalékot nőttek tavaly, így egyik fontos partnere, a DoubleClick bekebelezésével a Google ismét köröket vert vetélytársára. A Yahoo vezérigazgatója, Terry Semel ezzel kapcsolatban egy konferenciabeszélgetésen úgy nyilatkozott, hogy a felvásárlás megerősítette: cége helyes stratégiát folytatott az elmúlt években. Ez a megfogalmazás a legjobb szándékkal is csak furcsának nevezhető, és a Techdirt blog szerzője talán fején találta a szöget, amikor azt írta, hogy ilyesmit csak a sarokba szorított cégek képviselői szoktak mondani.