A Net Applications friss globális - 40 ezer weboldal megfigyelésén alapuló - jelentése szerint az Internet Explorer 9 márciusi megjelenése nem tudta megállítani az IE böngészőcsalád piaci részesedésének a visszaesését. A Földön ugyanis míg márciusban a gépek 55,92 százalékán volt megtalálható az Internet Explorer valamelyik verziója, ezen összeg áprilisra 55,11 százalékra csökkent, amely 0,81 százalékos visszaesésnek felel meg.
Az Internet Explorer 9 egyelőre egyáltalán nem hozott megváltást a Microsoft számára, mivel a március végén megjelent böngésző 1,04 százalékról csupán 2,41 százalékra tudta feltornászni a globális részesedését, és ezzel nem tudta ellensúlyozni az IE8 1,35 százalékos és az IE7 0,52 százalékos visszaesését. Ezen adatok alapján ráadásul az is jól látszik, hogy habár még mindig az Internet Explorer 8 a Föld kedvenc böngészője, egyre több felhasználó hagyja ott az alkalmazást, áttérve más, az adatok alapján rivális böngészőre.
A Windows 7-esek másra szavaznak
A Net Applications jelentése alapján ezen tényező részben annak köszönhető, hogy az Internet Explorer 9 nem támogatja a Windows XP rendszereket, így a globálisan 53,18 százalékos részesedéssel bíró platform tulajdonosai inkább már modern böngészőkre váltanak (jellemzően a Firefox 4-re és a Chrome 10-re). A Microsoftnak azonban a Windows 7 miatt is fájhat a feje, mivel a legújabb platformon sem teljesít jól az Internet Explorer 9, annak ellenére, hogy azt nagymértékben az új operációs rendszerre szabták, és részben emiatt is vált terhessé az XP.
A jelentés alapján áprilisban a Föld Windows 7-es gépen a legnépszerűbb böngészőnek a Chrome 10 számított, amely 14,8 százalékos részesedéssel rendelkezett. A Google megoldását nem sokkal elmaradva a Firefox 3.6 (14,1 százalék) és a Firefox 4 (8,4 százalék) követi, amelyek mind megelőzik a 7,5 százalékon álló Internet Explorer 9-et.
A Safari hónapja
Ezzel együtt a Mozilla sem lehet elégedett, mivel böngészőcsaládjuk részesedése a márciusi 21,8 százalékról csekély mértékben visszaesett 21,63 százalékra, amin a Firefox 4 érkezése sem tudott javítani.
Érdekes módon egyébként a két nagy vergődéséből főként nem a Chrome nyerészkedett (11,94 százalék), hanem az Apple Safari böngészőcsalád, amely 6,61 százalékról 7,15 százalékra tudta növelni piaci részesedését.