Nemrég jelentette be a TikTok azt a szolgáltatását, melyre kevesen számítottak azok közül, akik tisztában vannak a videómegosztó fő profiljával. A TikTok For Businesst azért hozták létre, hogy a jelenlegi és a jövőben élesedő marketingmegoldások gyűjtőhelyéül szolgálhasson. Ebbe beletartozik egy brand felépítése, a különböző reklámtípusok és formátumok kezelése, vagy akár teljes marketingkampányok létrehozása és lebonyolítása, melyhez a cég szerint biztosítanak minden szükséges segítséget.
A leginkább a tizenévesek vagy még fiatalabbak körében népszerű videómegosztó azzal vált híressé, hogy kifejezetten rövid, pár másodperces alkotásokat lehet vele készíteni, és ugyanazon a felületen böngészni is tudunk mások videói között. A TikTok sikere valószínűleg pontosan abban rejlik, hogy egy közösségi oldalhoz hasonlóan, az ember itt is csak végigpörgeti a friss videókat, anélkül, hogy különösebben le kéne ragadnia bármelyiknél is.
Elsőre furcsának tűnhet, hogy egy ennyire fiatalokra építő platform elindítson egy üzleti szolgáltatást, de ha megnézzük a TikTok For Business profilját, akkor egyből érthetőbbé válik a döntés. Ez ugyanis kifejezetten azon hirdetőknek és üzleti partnereknek lett kitalálva, akik a videomegosztón keresztül szeretnék eljuttatni terméküket vagy szolgáltatásukat annak közönségéhez. A szolgáltatáson belül lehetséges felépíteni egy teljes marketingkampányt, ehhez rendelkezésre áll a TikTok teljes effektpalettája, filterei, 2D, 3D és AR eszközei.
Ezek segítségével könnyebb videós tartalmakat készíteni egy brandhez vagy éppen kihívásokat kreálni annak felhasználásával, hogy azokban részt vehessenek a platform tartalomgyártói. A legtöbb fent felsorolt szolgáltatás egyébként eddig is elérhető volt, de a TikTok For Business most összegyűjtötte és könnyeben kezelhetővé tette őket. Emellett egy e-learning programot is elindítottak, mely segít az üzleti partnereknek megtanulni, hogy egészen pontosan milyen lehetőségeik vannak, ha a platformon szeretnének hirdetni.
A szolgáltatás árazásáról egyelőre nem sokat tudni, de úgy néz ki, hogy egy hirdető megadhatja, hogy napi költségvetéssel szeretne dolgozni, vagy inkább a teljes kampány költségvetésével gazdálkodna. Egy biztos: a belépő ár 50 dollár lesz, valamint arról is érkeztek hírek, hogy az ezer megjelenítésenkénti költség jóval alacsonyabb, mint például a Facebook esetében.