A kereskedők ezentúl elhelyezhetnek fotókat, vagy akár logókat is, amik felugró "ablakok" formájában megjelennek a Google Maps térképein pontosan ott, ahol az adott üzlet található.
A szolgáltatást keresőszavakra is használhatják: a Barnes & Noble és Ralph Lauren például megvásárolták a "New York books" és a "Ralph Lauren New York" kulcsszavakat, és az elmúlt néhány hétben le is tesztelték ezek hatékonyságát. A felhasználók számára a hirdetések apró ikonokként jelennek meg, amikre kattintva további információkat tudhatnak meg az adott üzletről. Fontos tehát, hogy kéretlenül semmi nem jelenik meg a térképen.
A hirdetőknek a kattintások száma után kell fizetniük, ám a fizetett találatok így nem csak a térképen, hanem a Google főoldalán is megjelennek, ha ott írták be a kulcsszavakat. Egyes piaci elemzők szerint a felugró buborékok a jövőben sokkal interaktívabbakká is válhatnak, megvan tehát a lehetőség a megoldás továbbfejlesztésére a felhasználói visszajelzések alapján. A Yahoo Local is hasonló szolgáltatást nyújt már, ám ott a felugró információk kizárólag szöveget tartalmazhatnak.
Helyspecifikus hirdetések a Google Maps-ben
Ahogy az várható volt, a Google beindította a földrajzi elhelyezkedés alapján történő hirdetési lehetőséget üzleti partnerei számára a Google Maps-en belül - ezentúl hirdetők logói ugranak fel a keresett környéken.
Hirdetés
Hirdetés