A Sziget Fesztivál idén a startupoknak is lehetőséget ad a bemutatkozásra, kapcsolatépítésre. Az oktatással és mentorálással foglalkozó civil szervezet, a Budapest Launchpad és a Startupper.hu innovációs portál versenyt szervez és „Európai Startup Randevú” néven startup sátrat nyit az idei Sziget Fesztiválon. A Startup rendezvények a már évek óta sikeresen működő Európai Meeting Point helyszín egyik újdonságaként debütálnak.
Az augusztus 13. és 17. között látogatható „EU Startup Randevú” startup sátor az ismeretátadás mellett számtalan programmal várja az érdeklődőket. A legbátrabbak kiállhatnak az „open pitch” dobogóra és lelkes közönség előtt adhatják elő a világmegváltó ötleteiket. Akik ezt nem vállalják be, azok találkozhatnak a „Startup Guruval” és átbeszélhetik az ötletük minden problémáját, lehetőségeit. A sátorban elérhető lesz - angolul és magyarul is - a NIH által kiadott Startup kézikönyv is, segítve a kezdőket az elindulásban.
A foglalkoztató sarokban a kézműves programokat igénylők elkészíthetik saját névjegyüket, logójukat, míg a sportosak focibajnokságon vehetnek részt és elnyerhetik a Grundfoci kupát. Hogy a világ minden tájáról összesereglett vendégek ne tévesszék egymást szem elől a sátorbontás után sem, arról egy olyan alkalmazás fog gondoskodni, mellyel a szervezők szeretnék megkönnyíteni a kapcsolatépítést.
A hétvégén pedig megválasztásra kerül a Sziget legjobb startupja, amely címet remélhetőleg mostantól évente megszerezhetik majd a legkiválóbb ötletgazdák. Az eseményre kilátogathatnak a legnépszerűbb hazai startupok is. Minden nap más Startupok mutatkozhatnak be a szervezők sátrában, akik egy pályázat keretén belül nyerhették el a bemutatkozás jogát.
A nyertesek startupok (Brewie, Plukkido, Sighter, miutcánk.hu, Sortpad) lehetőséget kapnak arra, hogy a fesztiválozóknak megmutathassák a legfrissebb magyar és nemzetközi innovációs megoldásokat, az érdeklődőkkel megoszthatják tapasztalataikat. Európa buli fővárosa egy kicsit hozzátesz ezzel Budapest Startup központtá növekedéséhez.
A szervezők szerint egy jól eltalált, ötletes, humoros akció gyorsan elterjesztheti a kezdő vállalkozások hírnevét Európa minden szegletében, hiszen a nemzetközi vendégsereg a bulizás után hazatérve továbbadhatja ismerősi körében az izgalmas megoldásokat.