Idén először rendezte meg Magyarországon a Black Friday-t az eMAG webáruház, mellyel rögtön több rekordot is megdöntött. Több mint 1,2 millió látogató kereste fel az oldalt, ahol 95 000 terméket vásároltak, ami példátlan a magyar online kereskedelem történetében.
A Black Friday vásárlások összesített értéke meghaladta az 1,7 milliárd forintot, a kedvezmények összege pedig közel 550 millió forintra tehető.
"A Black Friday egy különleges esemény, amely minden bizonnyal Magyarországon is hagyománnyá válik, ahogyan az más országokban is történt, ahol korábban elindítottuk. Rengeteg erőfeszítést és szenvedélyt fektettünk az előkészületekbe, és az eredmények azt mutatják, hogy megérte. Ezen a rendkívüli napon az online kereskedelem megelőzte a hagyományos kereskedelmet. A vásárlóknak lehetőségük volt igen kedvező áron beszerezni a kívánt termékeket. Számunkra ez a pillanat örömteli, hiszen sikerült boldoggá tennünk ügyfeleinket" - mondta Szabó Tünde, az eMAG PR és kommunikációs menedzsere.
Előretörés a mobiltelefonos vásárlásokban
Az okostelefonok és táblagépek terjedésével érhető módon a mobil platformokra is különös figyelmet fordít az eMAG. Az elemzett adatok szerint a Black Friday napján 350 000 látogatás történt valamilyen mobil eszközön keresztül, és a vásárlások 11 százaléka is innen érkezett.
A gyermekeknek szánt termékek voltak a legnépszerűbbek
A felhasználók különböző kategóriában vásárolhattak. A legnépszerűbbek közé tartoztak a háztartási kisgépek, amelyekből 12 000 darabot adtak el, illetve a könyvek, amelyekből 8 500 példányt értékesítettek.
A legkeresettebbek mégis a játékok és a babafelszerelési cikkek voltak, amelyekből 15 000 darab kelt el, illetve természetesen a mobiltelefonok és a tabletek, amelyekből 12 000 darab talált gazdára.
Az esemény folyamán a legnagyobb értékű rendelés 999 900 forint értékű volt, egy Sharp LED, Full HD, 3D, 203 hüvelykes Smart TV-t, melyet 1 299 900 forintról szállítottak le.
Az online kereskedő partnereinek is megvolt az oka az ünneplésre, hiszen az eMAG.hu Marketplace felületén keresztül több mint 25 000 terméket értékesítettek ezen a napon. Több mint 40 partner vett részt az eseményen különböző termékkategóriákban, és kapott megrendeléseket az eMAG vásárlóitól.
Az esemény kezdetekor több mint 60 000 felhasználó volt jelen egyidejűleg az oldalon. Az extrém terhelés ellenére az eMAG.hu minden percben elérhető volt, így a felhasználók fennakadás nélkül válogathattak és rendelhettek az oldalon.
A termékek kiszállítását már pénteken megkezdte az eMAG, és minden órában elhagyja egy teherautó raktárukat. Az online kereskedő ígéretéhez hűen minden megrendelést időben ki fog szállítani.