Napjainkban a pénzügyi szervezetek elsősorban a vállalat költségcsökkentésére összpontosítanak, nem a növekedési lehetőségek kihasználására, derül ki az Accenture legújabb tanulmányából. Az "Értékközvetítés: a pénzügyi szervezetek következő csatája" (Delivering Value: The Next Battleground for the Finance Organization) című munka szerint a pénzügyi/gazdasági vezetők és ügyvezető igazgatók csupán 34 százaléka állította, hogy pénzügyi szervezeteik részt vesznek a vállalat növekedési lehetőségeinek meghatározásában, annak ellenére, hogy 79 százalékuk vallotta, hogy a vállalatuk életében a növekedésre való felkészítés kiemelt szerepet kéne, hogy kapjon.
Tovább elemezve a problémát: a felsővezetők 46, valamint a pénzügyi igazgatók 38 százaléka hangsúlyozta, hogy az elkövetkezendő években a pénzügyi szervezetek elsődleges prioritásai között kellene szerepelnie az olyan növekedés-orientált tevékenységeknek, mint pl. a piaci terjeszkedés támogatása. Mindeközben a jellemző fókusz évek óta a működési költségek csökkentése maradt. Ennek kapcsán a pénzügyi igazgatók 41 százaléka állította, hogy a legjobb stratégia a költségvisszaszorítási és a növekedési aktivitási mix lenne.
A tanulmány kimutatta, hogy a pénzügyi vezetők többsége szerint a pénzügyi szervezetek zöme nem alkalmaz legjobb gyakorlat alapú módszereket, hogy támogassa a vállalat magasabb szintre emelését. Az Accenture három fő szolgáltatási tevékenysége révén is segítheti ügyfeleit a növekedési lehetőségeik jobb kihasználásában, a nemzetközi legjobb gyakorlatok (best practice) alapján: tanácsadási, technológiai és outsourcing (kiszervezési) szolgáltatásokkal.
A válaszadó felsővezetők csak kevesebb, mint fele gondolja úgy, hogy a vállalat pénzügyi szervezeti egység vezetője erős kézzel kontrollálja a pénzügyi tervek követését. Szintén csupán 45 százalékuk állítja, hogy a pénzügy megfelelően együttműködik az egyéb szervezeti funkciókkal. A gazdasági nehézségek megjelenésével a válaszadó pénzügyi szervezeti egység vezetők 54 százaléka állította, hogy dolgozik a belső képességek javításán.
Közel minden harmadik felső szintű vezető szerint a pénzügyi vezetők számára komoly kihívást jelent azoknak a szükségtelen költségeknek a kezelése, amelyeket az állandóan változó szabályozási és gazdasági környezethez való alkalmazkodásra, mint például a rövidtávon szükséges képességek fejlesztésére költenek.
Egy vállalat belső működési hatékonyságának javítására az Accenture három programformát is javasol szolgáltatási portfóliója részeként. A klasszikus folyamat-újraszervezési (Business Process Reengineering) módszertan alapján történik a szervezetek működési képességeinek optimalizálása, amellyel a vállalatok jellemzően mintegy 8-15 százalékos költséghatékonyság-javulást érhetnek el. A szolgáltató központok (Shared Service Center-ek) létrehozása nagyban hozzájárul a szervezetek működési költségeinek lefaragásához, miközben a megfelelő átszervezés révén megoldhatóvá válik a nemzetközi szinten meghatározott, jellemzően támogató típusú munkafolyamatok központosított elvégzése, olcsóbb munkaerővel.
A vállalatok a legnagyobb költséghatékonyságot az outsourcing szolgáltatások igénybevételével érhetik el, így a belső képességeik leghatékonyabb kihasználásával fókuszálhatnak alaptevékenységükre, illetve annak fejlesztésére. A lehetséges megtakarítás - függően a tevékenység típusától, a feladatok és helyszínek számosságától, illetve a meglévő hatékonyság szintjétől - meghaladhatja a 40 százalékot. A vezető vállalatok nem csak a költségek csökkentéséért alkalmazzák az outsourcing megoldást, hanem azért is, hogy piacvezető gyakorlat alapú képességekhez jussanak hozzá. Az egyik legköltséghatékonyabb és legrövidebb időn belül megtérülő értékadó megoldást pedig az Analitikai szolgáltatások jelentik, melyeket akár önmagukban, akár az előző formákkal kombinálva is lehet alkalmazni.