A Twitter felületén a reklámköltések 71 százalékkal csökkentek decemberben - derült ki egy reklámkutató cég adataiból. Az ok, hogy a vezető hirdetők csökkentették a közösségi médiaplatformra desztinált kiadásaikat azután, hogy Elon Musk felvásárolta a társaságot.
A Standard Media Index (SMI) legfrissebb adatai éppen akkor érkeztek meg, amikor a Twitter mindent megtesz a hirdetők elvándorlásának visszafordítására. Számos kezdeményezést vezetett be a hirdetők visszaszerzése érdekében: ingyenes hirdetéseket kínál, feloldotta a politikai hirdetésekre vonatkozó tilalmat, és nagyobb ellenőrzést engedett a vállalatoknak a hirdetéseik elhelyezése felett.
Az SMI adatai szerint a Twitteren már novemberben is 55 csökkent a reklámköltés az előző évhez képest, annak ellenére, hogy ezekben a hónapokban hagyományosan magasabb a reklámköltés, mivel a márkák az ünnepi szezonban népszerűsítik termékeiket.
A legtöbb vállalat novemberben állította le a költekezést - mutatták ki egy másik kutatócég, a Pathmatics becslései. Ugyanabban a hónapban, amikor Musk visszaállította a felfüggesztett fiókokat, és kiadta a fizetős fiókellenőrzést, amelynek eredményeképpen úgy jelentek meg csalók a platformon, mintha vállalatok volnának - számolt be a Reuters.