Néhány napja a Microsoft büszkén adta a világ tudtára, hogy a június 30-ával lezárult 2020-as pénzügyi évben a "commercial cloud" portfólió bevétele meghaladta az 50 milliárd dollárt. A közlemény szokás szerint nem fejtette ki, hogy ezen belül hogyan oszlanak meg az egyes szolgáltatások bevételei, de néhány partnere számára a cég betekintést engedett a részletekbe.
A Microsoft belső Ready konferenciáján a bennfentesek szerint a technológia óriás pénzügyi igazgatója, Amy Hood elmondta, hogy a cég 143 milliárd dolláros bevételéből a Microsoft 365-re (tehát a Windows/Office 365/Enterprise Mobility + Security csomagokra) 20 milliárd jutott, ami több, mint 50 százalékos növekedés az előző évi eredményhez képest.
A legdrágább és legtöbbet tudó Microsoft 365 E5/Office 365 E5 a tavalyi 4,2 milliárd dollárról 7,5 milliárd dollárra, a Dynamics 364 E5 1,6 milliárdról 2,2 milliárdra nőtt. Ami az Azure-t illeti, Hood szerint a Microsoft a negyedik negyedévre 60 százalékos növekedést célzott be, és ebből 59 százalékot sikerült teljesítenie. Az ügyletek nagysága jelentősen nőtt, és egyre több Azure-üzlet esik az tízmillió dollárt meghaladó kategóriába.
A Microsoft pénzügyi jelentéseiben 2015-ben jelent meg a "commercial cloud" gyűjtőfogalom: akkoriban a cég illetékesei 2018-ra tervezték a 20 milliárdos évi bevételt, de ezt már 2017. októberében sikerült elérni. A portfólió legfontosabb elemei jelenleg az Azure, az Office 365 üzleti szolgáltatások (Exchange Online, SharePoint Online, Skype for Business Online, Microsoft Teams), a Dynamics 365 felhőszolgáltatások, a "kerekedelmi" LinkedIn szolgáltatások és az Enterprise Mobility + Security Suite.