Nem választjuk külön a személyes és a munkával kapcsolatos tevékenységünket
A személyes és munkahelyi életünk közötti választóvonal egyre inkább elmosódik, ami a legszembetűnőbben a közösségi oldalakon figyelhető meg. HR-szakértők szerint nagyon fontos, hogy minden nyilvános online tevékenységünket "hivatalos" mederben tartsuk, függetlenül attól, hogy melyik közösségi oldalon vagyunk. Ennek érdekében sohase posztoljunk semmi olyat, amit nem szeretnénk, hogy a főnökünk vagy egy lehetséges jövőbeli munkaadónk lásson.
A közönségünk vagy a kontextus figyelmen kívül hagyása
Sokszor előfordul, hogy mi magunk nem teszünk közzé problémás tartalmakat, azonban más felhasználók - barátaink, családtagjaink, ismerőseink - olyan megjegyzéseket fűznek a posztjainkhoz, amelyek aláássák a reputációnkat. Ha közönségünk vegyesen tartalmaz magánéletbeli és a hivatásunkkal kapcsolatos személyeket, előbb-utóbb szembesülni fogunk ezzel a problémával, ezért a legjobb, ha a két kört teljesen elválasztjuk egymástól.
Óvakodjunk a zombi tartalmaktól!
Ügyeljünk arra, hogy milyen fotókat teszünk közzé magunkról az interneten. Elsőre jópofa ötletnek tűnhet feltenni egy képet egy jó hangulatú születésnapi buliról, amelyen éppen egy felfújható guminővel táncolunk, ez a könnyelműségünk azonban később könnyen megbosszulhatja magát. Az internetre feltett tartalmak olyanok, mint a zombik, soha nem pusztulnak el, ráadásul akkor jönnek elő - például leendő munkaadónk online adatgyűjtése során -, amikor a legkevésbé sem kéne.
Kiegyensúlyozatlan online tartalom
Ha közösségi média közönségünk vegyes, gondoskodnunk kell arról, hogy a közösségi oldalakon megfelelő arányban legyenek a munkánkkal kapcsolatos bejegyzések. A kutakodó munkaadók ugyanis nem csupán az alapján ítélnek meg minket, hogy átfutják a magánéleti és szakmai tartalmakat, hanem odafigyelnek ezek arányára is. Ha túl sok a személyes jellegű bejegyzés, arra a következtetésre juthatnak, hogy egy jelölt nem elég elkötelezett vagy komoly az állás betöltéséhez.
A tartalmak rossz időzítése
Mivel bárki számára látható bejegyzéseink közzétételének időpontja, jelenlegi vagy leendő munkaadónk azonnal látni fogja, ha rendszeresen munkaidőben posztolunk, amikor mással kéne foglalkoznunk, s ez akár elbocsátáshoz is vezethet.
Rossz első benyomás
Manapság egy potenciális új munkatársról az első tapasztalatokat az internetes keresőkkel és a közösségi oldalakon szerzik a munkaadók. Ha a nevünkre feljövő első néhány találat nem a leghízelgőbb, ideje létrehozni új tartalmakat - például egy személyes weboldalt - e kellemetlen találatok felváltására.