A vállalat egy része továbbra is ASUS néven fut tovább, tehát az ASUS brand és a termékek nem tűnnek el a piacról: továbbra is lesznek ASUS alaplapok, notebookok, okostelefonok és egyéb multimédiás termékek a boltok polcain. Az újonnan alakult Pegatron Technology foglalkozik a megbízásos PC-termékek gyártásával a külső cégek számára, míg a Unihan Technology folytatja a perifériák és a nem PC-vel kapcsolatos termékek gyártást.
A tavaly nyáron konkrét időpont nélkül bejelentett lépés célja, hogy az Asustek jobban fókuszálhasson a saját márkára, és kiküszöbölje a szerződéses partnerekkel felmerülő konfliktusokat. A vállalat vezetői az átszervezéstől mindkét területen a versenyképesség növekedését várják.
Az elmúlt évben az ASUS összesen 59 millió alaplapot szállított; ebből 13 milliót saját márkanév alatt, 46 milliót pedig a partnerek számára. Ezzel szemben a rivális Foxconn összessítve szállított 45 millió darabot, tehát 14 millióval kevesebbet, mint az ASUS. A legfőképp az OEM piacon erős Foxconn legfőbb riválisa a szintén OEM partnerek gyártási igényeit kielégítő Pegatron lesz, míg a végfelhasználói szektorban az ASUS visszacsúszik az ECS, a Gigabyte és az MSI mögé.
Az ASUS lépése nem meglepő, 2007-ben a vezetőség bejelentette ezirányú terveit. A 2008-as év mindenképpen kritikus lesz az ASUS és a Foxconn számára egyaránt.