Néhány luxusmárka összefogásának köszönhetően eredményesen tudtak fellépni olyan honlapokkal szemben, amelyek elősegítették a hamisítási tevékenységet oldalaikon. A három weboldalnak meg kell szüntetnie a jogsértéseket lehetővé tevő tevékenységet és aktívan fel kell lépnie a hamisítókkal szemben.
A Cartier, a Chloe és az Alfred Dunhill 2011-ben kezdeményezett eljárást a tradekey.com, a saudicommerce.com és a b2bfreezone.com nagykereskedelmi tevékenységeket folytató internetes oldalak üzemeltetői ellen, amelyek termékeik alapján készített hamisítványokat kínáltak eladásra.
Az ügyben közreműködő magánnyomozó 2400 olyan eladóra bukkant, akiktől többek között hamisított Chloe termékeket, további 1900 pedig hamisított Cartier termékeket lehetett vásárolni a szóban forgó weboldalakon található piactéren.
A három weboldalt összefogó Trade Key ugyanakkor nem vállalta a felelősséget a gyártók sérelmére elkövetett védjegybitorlásokért, csak olyan esetekben, amikor a gyártók értesítési és eltávolítási eljárás keretében külön jelezték a jogsértést az egyes találatok tekintetében és kérték az egyes termékeknek az oldalakról való levételét.
A Kaliforniai Központi Kerületi Bíróság (US District Court for the Central District of California) azonban megállapította Trade Key-nek az ügyben való felelősségét arra való figyelemmel, hogy aktívan segítette és megkönnyítette a hamisított termékek kereskedelmét. Védjegybitorlás és tisztességtelen versenypiaci magatartás tanúsítása miatt a Trade Key-t a bíróság eltiltotta attól, hogy az általa üzemeltetett internetes felületeken helyet adjanak akár a felperes védjegyével vagy azzal összetéveszthető megjelöléssel ellátott termékeket kínáló felhasználóknak. Ezen felül a Trade Key a jövőben köteles folyamatosan figyelni az oldalakat, és azonnal eltávolítani róluk minden jogsértő terméket.
A Trade Key által üzemeltetett internetes felületeken egyébként egy olyan virtuális cserepiac is működött, ahol lehetőséget kínált tagjainak a felperes luxusmárkák hamisítványaival való kereskedelemre. Sőt, mint ahogyan azt a magánnyomozó a tárgyaláson elmondta, a Trade Key számára – egyik alkalmazottja bevallása szerint – éppen a hamisított termékek jelentették az egyik legfőbb bevételi forrást. A felperes jogi képviselője szerint a bíróság döntése a márkatulajdonosok számára nagy győzelmet jelent, hiszen egyértelmű üzenetet hordoz a hasonló internetes felületek felé: amennyiben el kívánják kerülni a jogi eszközökkel történő felelősségre vonást, akkor intézkedéseket kell hozniuk annak érdekében, hogy megakadályozzák oldalaikon a hamisított termékek forgalmazását, számolt be a worldipreview.com.