Nem minden részlet tiszta még, de a Reuters hírügynökség értesülései szerint a Google hitelkártyát készül kibocsátani. A kártyát egyelőre az amerikai közönség veheti igénybe, azok közül is csupán az AdWords hirdetési rendszert használó vállalkozások a kedvezményezettek.
A Mastercarddal közösen kibocsátott hitelkártyának további korlátai is vannak, amellett, hogy a hírek szerint versenyképes lesz a kamata (8,99 százalék), bőkezű a hitelkeret és nem lesz éves kártyadíj, a rajta lévő pénzt csak AdWords hirdetések vásárlására lehet majd felhasználni.
A termék felelőse, Claire Johnson, a Google globális értékesítési alelnöke lesz. Szerinte a kártyát úgy tervezték, hogy azoknak a kis- és közepes vállalkozásoknak segítsenek, akik időszakosan - Bálint nap vagy karácsony környékén - többet hirdetnének, de gyakran nincs erre fedezetük.
A Google a héten e-mailben értesíti a lehetőségről a feltételeknek megfelelő hirdetőit. A rendszer egyelőre csak béta változatban, kiválasztott felhasználók számára lesz elérhető. A Google bevételei 96 százalékát az AdWords hirdetési rendszerből szerzi, ám az elmúlt időben több rivális is felütötte a fejét: népszerűek a Facebook közösségi oldal hirdetései, a Microsoft pedig a Yahoo-val közösen indul ezen a piacon.