Online bónusz/kupon vásárlóból egyre több van, az ajánlatok száma növekszik, ami arra vall, hogy egyre több kereskedő próbálja ki, alkalmazza az értékesítésnek ezt a formáját. A GKIeNET és a Budapesti Corvinus Egyetem Infokommunikációs Tanszékének közös kutatása alapján 2012 első öt hónapjában a Bónusz Brigád a piacvezető.
Az egyik piacvezető hirdetési oldala. A fővárosi szolgáltatások vezetnek
Tavaly szinte a semmiből nőtt ki az összesen 4,2 milliárd Ft-os forgalmat elérő piac, és az összes vészjósló híresztelés ellenére a legkevésbé sem látszik, hogy a fejlődési dinamikája megtörne. Ugyanakkor megfigyelhető az úgynevezett hosszú farok jelenség a piacon, azaz a forgalom nagy részét lefedő élbolyt sok kisebb próbálkozó követi. A kisebb árbevételt elérő cégek nem ügyetlenebbek, de elsősorban a piacra legkorábban belépő három szereplőnek sikerült ismert márkává is válnia. Ez ebben a szegmensben döntő a kereskedők bevonásához, és a vásárlói tömegek eléréséhez.
A piac középmezőnyében viszont a specializáció jelei figyelhetők meg. Ilyen szolgáltatás például a kismamák igényeit lefedő Babakassza.hu, vagy a csak utazási ajánlatokat kínáló NeMaradjLe.hu, vagy a csak néhány szolgáltatási típust kínáló, de jól behatárolható fogyasztói szegmensre fókuszáló Citybrands.hu is.
A legnagyobb értékesítők egyenként havi szinten is már több százmillió forintos forgalmat képesek bonyolítani. Az idei első öt hónapban a legnagyobb árbevételt a Bónusz Brigád érte el, több mint 927 millió forintot érő eladott bónusszal, második helyen a Kupon Világ áll, csaknem 831 millió forintnyi értékesített kuponnal, a harmadik pedig a Napi Tipp 211 milliós forgalommal.
A vásárlók egy átlagos bónuszra/kuponra 5500 forintot költenek, a kedvezmény mértéke pedig átlagosan 64 százalék. Az ajánlatok döntő többsége továbbra is Budapesten vehető igénybe, az utazási ajánlatokat leszámítva az ajánlatok mindössze 1/5-e kínált vidéki akciót.
A teljes piac mintegy 5000 ajánlatából 2140 köthető az három nagy szereplőhöz, ennek felét pedig a Bónusz Brigád adja a maga 1248 ajánlatával. Azaz a piacvezetőnek önmagában több ajánlata volt az év első öt hónapjában, mint a második és harmadik szereplőnek együttvéve. Az eladásokban is túlsúlyban van az első három cég, köszönhetően a 335 ezer eladott bónusz/kuponnak mely 67 százaléka a teljes piac első öt havi eredményének. Bár szinte az összes bónuszos/kuponos oldal is kínál kedvezményesen termékeket, a három vizsgált értékesítő ajánlatainak döntő többsége szolgáltatás volt. Ajánlatszámot és eladást tekintve, a szépségápolási ajánlatok a legsikeresebbek, míg bevételeket illetően (jóval átlagon felüli, 20 ezer forintos bónusz/kupon árának köszönhetően) az utazás szerepel az első helyen.