A világjárvány fellendüléshez vezetett az online kereskedelemben, de ahogy ez az időszak múlóban van, a vállalkozások új módszereket keresnek, hogy megértsék és elérjék ügyfeleiket, és ezzel egyidejűleg foglalkozzanak a növekvő adatvédelmi aggályokkal.
Az Acquia ügyfélélményekkel foglalkozó vállalat megbízta a Vanson Bourne piackutatót, hogy 2000 fogyasztó és 200 marketinges véleményét kérje ki az Egyesült Királyságban és az Egyesült Államokban a digitális marketingről. A tanulmány szerint a jelentésben megkérdezett marketingesek 94 százaléka állítja, hogy szervezetük az elmúlt 18 hónapban megváltoztatta digitális CX-stratégiáját, különösen az olyan tényezőkre reagálva, mint a COVID-19 és a jelenlegi gazdasági visszaesés.
A kiszámíthatatlan gazdasági mutatók ellenére a legtöbb marketinges költségvetése emelkedik, és csak 15 százalékuk gondolja úgy, hogy a büdzséje változatlan marad vagy csökken. A legtöbben megduplázták a marketingtechnológiai beruházásokat, és látják a megtérülést. A 93 százalékuk szerint szervezetük marketingtechnológiai eszközökbe történő befektetésének megtérülése javult idén.
"Az elmúlt néhány évvel kapcsolatos összes változás mellett egy dolog igaz marad. A marketingeseknek képesnek kell lenniük arra, hogy digitális stratégiájukat gyorsan változtatni tudják, hogy igazodjanak a piac és a fogyasztók igényeihez" - mondta Mike Sullivan, az Acquia elnök-vezérigazgatója.
Az elmúlt évek kihívásai ellenére a marketingszakembereknek csak 35 százaléka érzi magát teljesen felkészültnek a sütik nélküli jövő elfogadására, illetve, hogy alkalmazkodjon a harmadik féltől származó cookie-követési technológia változásaihoz. A marketingesek mégis megértik, hogy egyre sürgetőbbé válik ez a kihívás. A 88 százalékuk ugyanis arról számolt be, hogy az első féltől származó adatok gyűjtése fontosabb a szervezetük számára, mint két évvel ezelőtt.
Érdekes módon gyakran inkább a marketing, mint az informatika határozza meg a használt eszközök kiválasztását, a válaszadók 44 százaléka szerint a marketingvezetőjük (CMO) felelős azért, hogy eldöntse, milyen eszközöket alkalmaz a szervezetük. A fogyasztóknak azonban csak 51 százalék bízik abban, ahogyan a márkák kezelik a személyes adataikat. A marketingesek ezzel szemben optimistábbak, és 78 százalékuk úgy gondolja, hogy ügyfeleik idén jobban bíznak bennük a személyes adatok felhasználását illetően.
A fogyasztók 76 százaléka számolt be arról, hogy frusztráltnak érzi magát, amikor a márkák hirtelen megjelennek, hogy elérjék őket a marketingakcióikkal, csak azért mert online kerestek információt egy márkáról vagy csak egy hasonlóról. Emellett 83 százalékuk úgy véli, hogy adataik bizalmasabban lesznek kezelhetők, ha a webböngészők fokozatosan megszüntetik a nyomkövető sütiket - írja a Beta News.
https://betanews.com/2022/10/25/economic-uncertainty-leads-digital-marketers-to-focus-on-customer-experience/