A szervezetek 72 százaléka a lead-generálást kritikus prioritásként említi. A legtöbb értékesítési szervezetnek nincs hatékony elköteleződési stratégiája, hogy a potenciális vásárlókat az ajtóba csalogassa, és a megjelenésüket aktív lehetőségekké alakítsa őket.
Az értékesítési vezetők azt a kérdést teszik fel, hogy:
Hogyan segíthetjük eladóinkat a vevői elköteleződés növelésében, és mi a megfelelő elköteleződési stratégia?"
A megfelelő stratégia meghatározása előtt meg kell érteni, miért vált sokkal nagyobb kihívássá a vevők értelmes beszélgetésekbe való bevonása az utóbbi időben. A Gartner ismertetett néhány vásárlói viselkedést és preferenciát, amelyek segítenek feltárni, hogy miért vált kihívássá a vásárlói elköteleződés megteremtése.
A vevők nem akarnak beszélgetni az eladókkal. A vásárlói preferenciákkal kapcsolatos 2022-es Gartner kutatás feltárta, hogy a vásárlók 72 százaléka a "képviselőktől mentes" élményt részesíti előnyben. Ez azt jelenti, hogy a vevők aktívan igyekeznek kevesebbet beszélgetni az értékesítőkkel, így az eladók számára nagyobb kihívást jelent a velük való kapcsolattartás. Az értékesítési képviselők 70 százaléka az érdekelt felek elérését nevezi meg a legnagyobb kihívásként.
A szükséges érintkezések száma egyre nő. Átlagosan 66 valamilyen tevékenységre van szükség 1 minősített találkozás eléréséig. Az ügyfélszerzés ma már sokkal inkább stratégiai jellegű, és a hatékony végrehajtáshoz megfelelő képzettségű emberekre, folyamatokra, taktikákra és technológiára van szükség. A Gartner blogja a probléma feltárását néhány megoldási lehetőség felsorolásával teszi teljessé.