Poros Gábor, a cég magyarországi leányvállalata, a Fujitsu Siemens Computers kft. ügyvezető igazgatója elmondta: a vállalat hosszú távú tervek alapján tovább javítja hazai piaci pozícióit. Ennek a stratégiának első lépéseként egy hónapja mutatta be a magyar lakossági termékek piacára szánt, az új designkoncepció alapján gyártott PC-ket és notebookokat, az üzleti portfolió nemrég bejelentett termékváltása a folyamat következő lépése. A hosszú távú növekedési stratégia erősítése érdekében a kft. ősszel - megalapítása óta először - márkaboltot nyit Budapesten. A nyitás pontos időpontjáról még egyeztetnek.
A lakossági számítástechnikai eszközök piacát az első negyedévben vezető Fujitsu Siemens Computers 2008 első hat hónapjában 8 százalékkal növelte eladásait ebben a szegmensben. A háztartások vásárlóerejének csökkenése ellenére tovább növekszik az igény a Fujitsu Siemens Computers magasabb funkcionalitású és nagyobb szolgáltatástartalmú termékei iránt. A jó minőségű és megbízható termékek lehetővé tették a Fujitsu Siemens Computers számára az alap garanciaidők növelését több terméknél. Ez ma az üzleti termékeknél minimum 3 év - tette hozzá az ügyvezető igazgató.
A számítástechnikai eszközök vállalati piacán az idén is növekszik a kis és közepes vállalati szegmens (KKV), köszönhetően az informatikai rendszerekkel összefüggő költségek csökkenésének. Új jelenség, hogy a KKV-k által használt eszközök már közel olyan nagy mennyiségű kezelendő adatmennyiséget halmoznak fel, ami korábban a nagyvállalatoknál volt jellemző. Ezért a Fujitsu Siemens Computers kiemelten foglalkozik és kínál olyan tároló és többszintű adattárolást elősegítő rendszereket, melyekkel kis- és közepes méretű vállalkozások is költséghatékonyan tudnak nagy mennyiségű adatot tárolni és kezelni.