Világszerte több mint 170 ezer vállalat használja az OTRS-t, beleértve a DAX 30 vállalatok több mint 40 százalékát, olyanokat, mint az IBM és a Siemens. Az OTRS Group székhelye Frankfurt közelében, Németországban van. Jelenleg hat leányvállalattal rendelkezik. 2018 júniusában létesített magyarországi irodájuk Budapesten található. Ügyfeleik között tudhatják a Vasúti Pályakapacitás-elosztó Kft.-t és az SMP Szerviz Kft.-t. Christopher Kuhn, az OTRS Group operatív igazgatója válaszolt kérdéseinkre.
Computerworld: Melyek a legfontosabb mérföldkövek és sikerek a magyar cég működésében?
Christopher Kuhn: Tulajdonképpen azért alapítottuk az irodánkat az elmúlt év közepén, mert láttuk, hogy növekszik az OTRS iránti igény Magyarországon. Korábbi értékesítési partnerünk olyan sikeresnek bizonyult, hogy a teljes csapatot integráltuk az OTRS családba. Azóta magyarországi csapatunknál növekedést tervezünk. Nagyon büszkék vagyunk arra, hogy többek között a Vasúti Pályakapacitás-elosztó Kft.-t is ügyfeleink között tudhatjuk. Úgy látjuk, hogy a vállalati folyamatok és kommunikáció strukturálása érdekében Magyarországon növekszik az igény a felhőalapú megoldások iránt, így potenciálunk tökéletesen illeszkedik az itteni piaci igényekhez.
Christopher Kuhn operatív igazgató, OTRS Group
CW: Október az európai kiberbiztonság hónapja (ECSM). Egyre több hackertámadásról számol be a média. Hogyan segíti az OTRS a vállalatokat a kiberbiztonság terén?
CK: A feltárt ügyek, amelyekről a médiában olvasunk, tulajdonképpen csak a jéghegy csúcsát jelentik. Nemrégiben globális tanulmányt készítettünk 280 IT-menedzser bevonásával, és kiderült, hogy 62 százalékuk legalább hetente egy biztonsági incidenst tapasztal. Az IT-menedzserek többsége azt válaszolta, hogy a biztonsági incidensek megfelelő kezeléséhez a legnagyobb segítséget az egyértelműen meghatározott folyamatok jelentenék.
A biztonsági események és a szituáció biztonságos megoldásához kapcsolódó lépések dokumentálására fejlesztette ki az OTRS AG a STORM-ot. Ez az IT-biztonsági folyamatok technikai gerincét képezi, támogatja az eseményekkel kapcsolatos kommunikációt, és a későbbi ellenőrzések esetére tárolja a dokumentációt. A STORM lehetővé teszi a fenyegetési szcenáriókra vonatkozó speciális folyamatok meghatározását, a felhasználók szerepalapú hozzáférését, valamint az egyértelmű jogosultsággal ellátott felhasználók (tisztán hitelesített felhasználók) közötti kommunikációt a támadások gyors kezelése és a megfelelő dokumentáció rögzítése érdekében.
Nemrégiben szerveztük meg az IT-biztonsági menedzsereknek szóló exkluzív rendezvényt, a mini.Con-t, amely teret adott a témában folytatott szakmai eszmecserének.
CW: A szürkepiacról szóló Fehér könyvben megemlítenek néhány olyan ügyfelet, amelyek azért vesztettek pénzt, mert szürkepiaci szolgáltatókkal dolgoztak. Miért javasolják, hogy közvetlenül a gyártóval dolgozzanak?
CK: A gyártóval folytatott közvetlen együttműködés egyik fő előnye, hogy garantált a folyamatos szoftverfejlesztés. A közvetlen együttműködés lehetővé teszi a biztonsági rések azonnali megszüntetését. Az összes frissítést és javítást azonnal átadjuk. Ez minimalizálja az adatvesztés kockázatát.
Ezenfelül az ügyfeleknek bizonyos helyzetekben gyors és egyszerű tanácsokra van szükségük. A gyártóval folytatott együttműködés során pedig közvetlen támogatást kapnak. A problémamegoldásra azonnal és kétoldalúan kerül sor; profi, tapasztalt csapat támogatásával. Az OTRS például számos olyan kiegészítő funkciót kínál, amelyekkel a szoftver bármely szervezet egyedi igényeihez testre szabható. Az OTRS Csoport által kifejlesztett és hitelesített kiegészítő funkciók használata szavatolja a rendszerarchitektúra folyamatos stabilitását.
CW: A legutóbbi interjúban az OTRS 7-ről beszélgettünk. Most már az OTRS 8-as verzióján dolgoznak? Tudna adni erről előzetesen néhány információt?
CK: Igen, valóban teljes erőbedobással dolgozunk az OTRS 8 fejlesztésén, amelyet 2020 márciusának végén adunk ki. Ez az OTRS korábbi kiadásaihoz képest az egyik leginnovatívabb kiadás lesz. Egyebek közt teljesen új ügyintézői felületet vezetünk be, amely a legkorszerűbb technológián alapul, és magasabb szintre helyezi az OTRS felhasználói élményét. De egyelőre csak ennyit szeretnék mondani az új verzióról, amellyel kapcsolatban hamarosan újabb hírekkel jelentkezünk.