
Ezzel párhuzamosan azonban 233 millió dollárral rontja is a működési eredményt a Motorola, nagyjából 6 százalékkal húzva le a Google profitját. Az tehát tisztán látszik, hogy valamit kezdeni kell vele, azon túl, hogy óriási szabadalmi csomagot tudhat immár magáénak a keresővállalat az akvizíció következtében. Ugyanakkor erre vonatkozó terveit egyelőre nem kívánta feltárni a Google; egy nemrég pénzügyi elemzőknek tartott konferenciahívás keretei között hiába kérdeztek rá a szakemberek a Motorolát érintő változásokra, nem kaptak választ.
Számos, az elmúlt időszakban tett bejelentés mutat abba az irányba, hogy a vállalat nemcsak a szabadalmakban rejlő lehetőségeket akarja kihasználni, hanem a Motorola egykori eszközgyártó mivoltát is. Az egy dolog, hogy a nemrég tartott I/O fejlesztői konferencián Larry Page bemutatta a Nexus 7-et, a Google táblagépét, de egyben azt is hangsúlyozta, hogy mennyire izgatottak a fogyasztóknak összerakni tervezett új termékek miatt.
Természetesen a bevételek zöme nem származik, nem származhat ebből a szegmensből. Még mindig a hirdetési piacról gyűjti össze a betevőt a Google: közel 11 milliárd dollárt jelentett le a vállalat, ami éves szinten 21 százalékos növekedést jelent. Ugyanakkor a kattintások értéke, vagyis a hirdetők egy kattintásért való fizetési hajlandósága némileg csökkent: 16 százalékkal kevesebbet hozott egy klikk átlagosan az elmúlt negyedévben, mint a 2011-es év hasonló időszakában.