A közösségi oldalak hatalmas látogató tábora úgy tűnik a Facebook esetében először kényszerítheti a webhely üzemeltetőit arra, hogy visszavonjanak egy már megvalósított arculatváltást. A Facebook tulajdonosai ugyan még nem szólaltak meg a kérdésben, de mivel a felhasználók egyre többen bírálják a redesign tényét, előbb utóbb lépnie kell az üzemeltetőknek is.
A felhasználók egyébként a Facebookon általánosan használt módszerekkel indítottak szavazást a szerintük idegesítően átalakított közösségi szolgáltatás ellen. A néhány napja indult tiltakozási akcióban eddig már mintegy 1,2 millió ember szavazott nemmel az új arculatról. Az igenek tábora ezzel szemben alig 76 ezer.
A lázadást kommentálva a Trakvia.com egyik blogbejegyzésében azt feszegetik, hogy egy ilyen váltás nem lehet sikeres a felhasználók igényeinek pontos feltérképezése nélkül.
A jelenség igen szokatlan, de mindenképpen azt mutatja, hogy a virtuális közösségek képesek kifejezni a véleményüket szinte bármilyen témakörben. A 170 milliós közösség magyar tagjai is igen aktívak a kérdésben, többségük a régi arculatot látná viszont.
2008 szeptemberében már volt egy ilyen arculatváltás, de akkor mindössze 220 ezer ellenzője akadt.