"Hatalmas változások elé nézünk a számlázás terén" - mondta Mika Vehviläinen, a Nokia Networks üzletágának alelnöke és igazgatója. "A következő egymilliárd ügyfél nagy része kártyás előfizető lesz, ez pedig nagy feladat elé állítja a szolgáltatókat, akiknek az előfizetői információkat folyamatosan naprakészen kell tartaniuk. Ilyen számlázási környezetben az élőben történő számlázás abszolút létszükségletté válik. Ezzel egyidejűleg a hálózatok konvergenciája is arra kényszeríti a szolgáltatókat, hogy a különböző módon elérhető hálózatok igényeinek megfelelve áthangszereljék számlázási rendszereiket. A hálózatba szervesen integrált, online számlázási rendszerre van szükség annak érdekében, hogy akár másodpercenként a szolgáltatás elérésének módjától függetlenül pontos és összehangolt számlázási információ álljon a szolgáltató rendelkezésére."
A Nokia a londoni Számlázási és információ-kezelési rendszerek rendezvényen kampányának első kézzelfogható lépéseként bemutatta a Nokia Unified Charging Suite 2.0-t. Az egységesített számlázási programcsomag a Nokia kényelmesen használható számlázási megoldása, amellyel a szolgáltatók rugalmasan elintézhetik számlázási feladataik egész sorát. A megoldás biztosítja a szolgáltatók számára fontos, valós idejű információkat ügyfelük aktuális kártyás egyenlegéről - ilyen információval a jelenlegi, informatikán alapuló szolgáltatói háttérrendszerek nem szolgálnak.
A Nokia egységes számlázási programcsomagnak köszönhetően a szolgáltatók ugyanazokat a számlázási folyamatokat alkalmazhatják függetlenül attól, hogy előfizetőjük kártyás vagy számlás rendszerben fizet, hang-, vagy adatszolgáltatást használ, és vezetékes vagy mobilhálózaton keresztül éri el a szolgáltatást. A számlázás alapját a hozzáférés módszere vagy a tartalom képezheti.
A szoftvercsomag második kiadása új, karcsúsított és nyílt architektúrát tartalmaz, emellett az egyszerű telepítéshez hasonló funkciók révén a működési költségek terén jelentkező megtakarításokat, illetve a célzott szolgáltatáskínálatnak, a bónusz-, és hűségprogramoknak köszönhetően megemelkedő ügyfelenkénti átlagos bevételt (ARPU) eredményez. A közös díjszabásnak, számlának, és a megegyező üzleti logikának köszönhetően egybeolvadó számlázási szolgáltatások kínálhatók. A szolgáltatók a teljes egészében áttekinthetővé váló ügyfélkörük révén egyedülálló betekintést nyernek felhasználóik telefonhasználati szokásaiba, és a megszerzett ismeretekkel ügyfeleik igényeit messzemenően kielégítő szolgáltatásokat hozhatnak létre.
Felgyorsul az online számlázás
A kártyás előfizetők tömeges megjelenésének és a hálózatok konvergenciájának kihívásaira egységesített számlázási szoftvercsomagjgal válaszol a Nokia.
Hirdetés
Hirdetés