Január 1-jén Pintér Szabolcs vette át az SAP Hungary Kft. ügyvezető igazgatói posztját Ablonczy Balázstól, aki több mint tíz éve vezette a szoftvervállalatot. Az új ügyvezetőt, aki 2007 óta dolgozik az SAP-nál, vezetői felfogásáról, a digitális átalakulásról és a szoftvergyártó legújabb megoldásairól kérdeztük.
Computerworld: Több mint 1100 embert foglalkoztató céget irányít. Milyen vezetői típusba sorolja magát? Önnél mindig nyitva lesz az ajtó?
Pintér Szabolcs: Nem vagyok mikromenedzser típus; azt szeretem, ha csapatban lehet játszani, és ebben a csapatban mindenkinek megvan a maga felelősségi területe. Az egyenes beszéd híve vagyok, és a bizalomra alapuló kapcsolatokat igyekszem fenntartani, kialakítani, szerintem ugyanis így tudunk közös sikereket elérni. Nálam mindig nyitva áll az ajtó: ha olyan kérés vagy kérdés merül fel, amelynek hozzám kell kerülnie, arra bármikor nyitott vagyok.
CW: A kinevezésekor kiadott közleményben az áll, hogy ön szerint minden fejben dől el. Ezt hogy kell érteni?
PSz: Még ha olykor lehetetlennek tűnik is egy üzleti cél elérése, ha igazán odatesszük magunkat, az tapasztalataim szerint általában sikerhez vezet.
CW: Szektorvezetőként számos regionális ügyfél megszerzése fűződik a nevéhez, így van kitekintése a térség piacaira. Lát-e kisebb-nagyobb különbségeket a közép-kelet-európai országok digitális fejlettségében?
PSz: Mióta Ausztria és Ukrajna is az SAP közép-kelet-európai régiójához tartozik, kontrasztosabban láthatóak a 16 országon belüli különbségek és az azonosságok is.
Minél nyugatabbra fekszik egy közép-kelet-európai ország, annál előrébb tart a digitális technológiák alkalmazásában. Mindazonáltal a vállalatok az egész térségben egyre nyitottabbak a modernizációra, egyre több projekt célozza a digitális átalakulást. A hazai nagyvállalatoknál és például több közműszolgáltatónál is prioritást kaptak a digitalizációt támogató projektek, erős kormányzati támogatás mellett.
Pintér Szabolcs ügyvezető igazgató, SAP Hungary Kft.
CW: Az SAP versenytársainál hamarabb ismerte fel a felhőalapú technológiában rejlő lehetőségeket, megerősítve ezzel piaci előnyét. Milyen megoldásokban látja a további fejlődés, növekedés lehetőségeit?
PSz: Az elérhető előnyök miatt számos ügyfelünk dönt úgy, hogy a régebbi rendszereket átterelik az S4/HANA világába, ami szükség szerint akár a felhőbe migrálást is hozhatja magával. Ám az SAP HANA mint fejlesztési platform önmagában is elő tudja segíteni a digitalizációt. Számos korábbi és közelmúltbeli felvásárlás - például Qualtrics, Hybris - célja pedig az ügyfélélmény javítása volt; ezen a területen szintén komoly növekedést várunk. A felhőben lesz továbbra is a legnagyobb fejlődés, melynek egyik fő motorja a HR - SAP SuccessFactors - és az ügyfélélményt támogató megoldások.
CW: Melyek egy intelligens vállalat ismérvei az SAP szerint?
PSz: Egy ilyen vállalat hatékonyabban dolgozik, mint versenytársai. A szervezet döntései valós idejű adatokon alapulnak, a jobb és gyorsabb döntéshozatalban is besegít a mesterséges intelligencia, a dolgok internetéről érkező adatok tömege vagy az analitika. Mind az adatgyűjtéshez, mind az adatok menedzseléséhez platformot, technológiákat tudunk biztosítani.
CW: Melyek most az SAP legújabb, legizgalmasabb megoldásai?
PSz: Ezek közé tartoznak az adatmenedzseléshez kapcsolódó és mesterségesintelligencia-, gépitanulás-, blokkláncmegoldásaink, de említhetem az ügyfélélmény javítását vagy a márkaérték, illetve az alkalmazottak, vásárlók elégedettségét, a termékhez fűződő élmény mérését szolgáló, felvásárlással hozzánk került, úgynevezett experience management alkalmazásokat is. Ezek segítségével a vállalatok bármilyen digitális csatornán, portálon vagy honlapon az eddigieknél sokkal pontosabban tudják mérni ezeket az élményeket, s ezáltal befolyásolni a folyamatokat, döntéseket.
Új megoldásaink bevezetése egyúttal partnerhálózatunk erősítését is jelenti, melyhez várjuk innovatív cégek jelentkezését.